Categories: مرکزی

هدف‌گذاری توزیع یک میلیون اصله نهال در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک به نقل از منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی محسن چقایی با بیان اینکه توزیع یک میلیون اصله نهال در استان مرکزی هدف‌گذاری شده است اظهار کرد: توزیع نهال رایگان در استان مرکزی از ابتدای اسفندماه سال جاری همزمان با ایام درختکاری آغاز و تا ابتدای سال آینده ادامه می‌یابد.

وی، مساحت جنگل‌های دست کاشت و طبیعی استان مرکزی را ۴۴ هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این نهال‌ها در سطح یک‌هزار و ۳۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی و ملی استان کشت شود.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: توزیع نهال سازگار با آب و هوای استان با هدف توسعه فضای سبز، جنگل‌کاری، کاهش آلودگی هوا، جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل روان‌آب‌های سطحی انجام می‌شود.

چقایی گفت: ۳۰۰ هزار اصله از مجموع این نهال‌ها، از گونه‌های با سریع‌الرشد بوده و این نهال‌ها با آبیاری مناسب توسط کشاورزان از سال چهارم قابل برداشت است.

وی خاطرنشان کرد: تولید صنوبرهای سریع‌الرشد با هدف زراعت چوب در اراضی کشاورزی و ملی، حفاظت از جنگل‌های طبیعی استان و کشور و ایجاد بادشکن در اطراف زمین‌های زراعی و کشاورزی استان انجام می‌شود.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یادآور شد: متقاضیان می‌توانند با ارائه درخواست به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های استان مرکزی و انجام کار کارشناسی و تایید کارشناسان این ادارات، برای دریافت نهال به نهالستان اداره کل منابع طبیعی استان در شهرستان اراک مراجعه کنند.

انتهای پیام/


admin

Recent Posts

تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع/ اعلام مسیرهای جایگزین

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ممنوعیت‌های تردد در محدوده صادقیه برای برگزاری مراسم سوگواری…

3 ثانیه ago

خصم با ظالم و دستگیری از مظلوم شاخص رفتاری علی(ع) بود/ خدمت رسانی به فرد حادثه دیده سیره ائمه است

نماینده رهبر معظم انقلاب در آخرین نشست از پنجمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر بر…

28 ثانیه ago

دانشجوی آمریکایی سارق در فرودگاه مهرآباد به دام افتاد/ عکس

دانشجوی آمریکایی در تهران دزدی کرد و بازداشت شد.

51 ثانیه ago

پلیس تهران: اتوبان خرازی باز شد/ این بزرگراه همچنان مسدود است

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از بازگشایی اتوبان شهید خرازی خبر داد.

1 دقیقه ago

«خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید»/ واکنش یک جامعه‌شناس به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض در آمریکا

استاد سابق دانشگاه شهید بهشتی به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض در دانشگاه‌های آمریکا…

2 دقیقه ago

هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان

هواشناسی درباره بارش‌های سیل‌آسا در ۱۳ استان هشدار صادر کرد.

2 دقیقه ago