قزوین

قزوین باید در برنامه ششم و هفتم ۵۴۳ میلیون مترمکعب آب صرفه جویی کند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در جلسۀ سازگاری با کم آبی که به‌صورت ویدئو کنفرانس با مسئولان مدیریت منابع آبی ایران در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۹۸ اقدامات مؤثری برای مدیریت منابع آبی و کنترل ذخایر زیرزمینی قزوین صورت گرفته و خوشبختانه طرح‌های اجرا شده منجر به صرفه جویی قابل توجهی در منابع آبی شده است.

وی  بیان کرد: در برنامه ششم و هفتم توسعه پیش بینی شده تا ۵۴۳ میلیون مترمکعب آب در استان قزوین صرفه جویی و مدیریت شود که ۳۲۵ میلیون متر مکعب آن در برنامه ششم محقق خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: با برنامه‌ریزی خوب شرکت آب منطقه‌ای در اجرای طرح‌های تعادل بخشی و همکاری مؤثر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز و کنترل اضافه برداشت چاه‌های مجاز از کاهش منابع زیرزمینی پیشگیری شده است.

فرخزاد اضافه کرد: در سال‌های اخیر انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان قزوین به‌خوبی انجام شده اما در استان‌های همجوار از جمله زنجان و گیلان این اتفاق رخ نداده و ما را دچار چالش کرده است.

معاون استاندار قزوین در پایان امیدواری کرد با تداوم اجرای طرح‌های تعادل بخشی و مدیریت منابع آبی و مدیریت منابع در استان‌های همجوار بتوان از بحران آب در استان عبور کرد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا