قزوین

قزوین می‌تواند الگوی اقتصاد فرهنگ در کشور باشد/ از بدهی کلان بانکی تا پروژه‌های ناتمام مطالبات شورا از شهردار جدید

قاسم اللهیاری عضو شورای شهر قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران، با اشاره به آغاز به کار شهردار جدید قزوین عنوان کرد: مدیریت شهری قزوین امروز با چالش‌های گوناگونی روبرو است که ما انتظار داریم شهردار با سرعت و با تعیین اولویت برای حل آن‌ها اقدام کند.

وی عنوان کرد: تعیین تکلیف بدهی کلان شهرداری به بانک شهر و خلاص شدن شهر قزوین از این بار مالی که بر گردهٔ آن افتاده و حجم بالایی از درآمد شهرداری را می‌بلعد قطعاً یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شهردار است که از او نیز مطالبه خواهیم کرد تا این مسئله حل شود.

اللهیاری به ضرورت تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: شهردار قزوین امروز باید برنامه عملیاتی برای تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام به ویژه پروژه‌هایی که به دلایل مختلف متوقف هستند داشته باشد و این انتظار وجود دارد که راه‌حلی برای پروژه‌هایی که به نحوی در بن‌بست گیر کرده‌اند اندیشیده شود.

سخنگوی شورای شهر قزوین اظهار کرد: توجه ویژه به رفع کاستی‌ها و مشکلات در مناطق منفصل شهری و توسعهٔ خدمات شهری در این مناطق و همچنین توجه ویژه به مشکلات و جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت محلاتی مانند مینودر و ارائهٔ برنامه مشخص در این باره به صحن شورا هم از مطالبات جدی ما است. ما به‌ویژه در موضوع مناطق منفصل شهری حساسیت ویژه خواهیم داشت و نظارت بر امور در این مناطق باجدیت انجام می‌شود.

عضو شورای شهر قزوین، عنوان کرد: برنامه‌هایی که شهردار در صحن شورای ارائه داد، برای تحقق به یک تیم مدیریتی قوی، کارآمد و جهادی نیاز دارد و شهردار هم موظف است که مطابق با آن مدیران خود را چیدمان کند و توقع ما هم این است که هرچه سریعتر فرآیند استقرار مدیران رخ بدهد تا کارها زمین نماند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین عنوان کرد: قزوین ظرفیت‌های مغفول ماندۀ بسیاری در حوزه‌های فرهنگی و اقتصاد فرهنگ دارد که ما انتظار داریم شهردار با نگاهی وسیع به این حوزه موجب شکوفایی این استعدادها و ظرفیت‌ها باشد.

وی افزود: بهرۀ مناسب و درک موقعیت و فرصت ویژه برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی قزوین و استفاده از نخبگان، جوانان و به ویژه صاحبان ایده و استارتاپ‌ها می‌تواند قزوین را به الگویی برای اقتصاد فرهنگ در کشور تبدیل کند و ما این مطالبه را از شهردار خواهیم داشت.

عضو شورای شهر قزوین در پایان عنوان کرد: امیدواریم دکتر مهدی صباغی بتواند با تحقق کامل برنامه‌هایی که در صحن شورا ارائه داد، قزوین را متفاوت از گذشته و به شکلی خلاق و پویا اداره کند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا