Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
قشم، مقصد خوبی برای سرمایه گذاران و گردشگران ژاپنی است - خبرگزاری برگزیده های ایران
مناطق آزاد

قشم، مقصد خوبی برای سرمایه گذاران و گردشگران ژاپنی است

قشم، مقصد خوبی برای سرمایه گذاران و گردشگران ژاپنی است

به گزارش برگزیده های ایران از قشم، افشار فتح الهی در دیدار با سفیر ژاپن و نماینده ارشد دفتر جایکا در ایران، اظهار داشت: جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره غیرمستقل جهان، ظرفیت های متعددی از نظر گردشگری، نفت و انرژی و فرصت های سرمایه گذاری داراست.

وی ادامه داد: این جزیره بواسطه حضور در تنگه استراتژیک هرمز و ظرفیت های موجود در آن، می‌تواند نقش بسیار مفیدی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری میان ایران و ژاپن ایفا کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: بنادر تجاری، فرودگاه بین المللی و شبکه بزرگراهی بخشی از زیرساخت های مورد نیاز برای فعالیت های اقتصادی است که در جزیره قشم موجود است و در آینده نزدیک و پس از احداث پل خلیج فارس، شاهد توسعه بیشتر منطقه خواهیم بود.

به گفته فتح الهی؛ امکان مالکیت برای شرکت های خارجی، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله، امکان تردد اتباع سایر کشورها بدون نیاز به ویزا، تسهیلات ویژه گمرکی برای واردات ماشین آلات و مواد اولیه تولید در کنار انرژی و نیروی کار ارزان، مهمترین ویژگی های اقتصادی منطقه آزاد قشم هستند که می تواند مورد توجه سرمایه گذاران و تولیدکنندگان کشور ژاپن قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در منطقه آزاد قشم در صورت وجود اراده در طرف ژاپنی، امکان توسعه همکاری های اقتصادی در زمینه های مختلف فراهم است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: با توجه به وجود ژئوپارک جهانی قشم، امکان ایجاد پرواز مستقیم برای انتقال گردشگران ژاپنی به این جزیره وجود دارد.

فتح الهی در پایان با اشاره به معرفی ساکنان جزیره قشم به عنوان الگوی موفق همکاری و حفظ محیط زیست توسط شبکه ژئوپارک های یونسکو، خاطرنشان کرد: جامعه محلی جزیره قشم بواسطه حفظ و حراست از محیط زیست و همراهی و همکاری در طرح های توسعه ای، نقش بسیار مهمی در پیشرفت این منطقه دارا هستند.

کازو توشی آیکاوا، سفیر کشور ژاپن در ایران نیز در این جلسه گفت: جزیره قشم نسبت به سایر جزایر خلیج فارس توانمندی‌ها و جذابیت‌های اقتصادی و گردشگری بیشتری دارد که آن را در منطقه متمایز می‌کند.

وی ادامه داد: جزیره قشم و تنگه هرمز بواسطه تردد روزانه کشتی های تجاری در منطقه، از نظر تامین انرژی و نگاه ویژه اقتصادی، اهمیت بالایی برای کشور ژاپن دارد.

سفیر ژاپن در ادامه هدف از این سفر را بررسی ظرفیت ها و توانمندی های جزیره قشم جهت سرعت بخشیدن به توسعه همکاری های میان دو طرف در آینده نزدیک دانست.

آیکاوا افزود: آگاهی پیدا کردن نحوه اجرای پروژه طرح جامع قشم توسط جایکا و بررسی میزان همکاری جامعه محلی در حفظ محیط زیست و توسعه جزیره نیز هدف دیگر از سفر به قشم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وجود مزیت های قانونی در منطقه آزاد قشم می تواند موجب افزایش تمایل شرکت ها و تولیدکنندگان خارجی برای حضور در این منطقه شود و همچنین جاذبه های طبیعی امکان حضور بیشتر گردشگران را فراهم می کند.

آسوما تاناکا، نماینده ارشد دفتر جایکا در ایران نیز در این جلسه گفت: برنامه های بسیار خوبی در زمینه اجرای برنامه های حفاظت از محیط زیست و مشارکت جامعه محلی در جزیره قشم اجرایی شده است که موجب خوشحالی است.

وی ادامه داد: پس از شیوع ویروس کرونا، امکان سفر به جزیره قشم برای بررسی نحوه اجرای طرح جامع جزیره قشم فراهم نبود که امسال این شرایط فراهم شده است و در آینده نزدیک با حضور تیمی از جایکا، روش و میزان همکاری در اجرای این طرح ارزیابی می شود.

براساس این گزارش، در دیدار افشار فتح الهی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و کازو توشی آیکاوا، سفیر ژاپن و آسوما تاناکا، نماینده ارشد دفتر جایکا در ایران، جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم نیز حضور داشتند.

قشم، مقصد خوبی برای سرمایه گذاران و گردشگران ژاپنی است

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا