Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
قشم به جرگه مجموعه های سوخت رسان به کشتی‌های عبوری در خلیج فارس پیوست - خبرگزاری برگزیده های ایران
مناطق آزاد

قشم به جرگه مجموعه های سوخت رسان به کشتی‌های عبوری در خلیج فارس پیوست

قشم به جرگه مجموعه های سوخت رسان به کشتی‌های عبوری در خلیج فارس پیوست

به گزارش برگزیده های ایران از قشم، حجت‌الله عبدالملکی روز یکشنبه در بازدید از منطقه بانکرینک سوخت در قشم با اعلام این مطلب، اظهار داشت: همانگونه که چند ماه پیش وعده داده بودیم، عملیات بانکرینک سوخت به همت سازمان منطقه آزاد و شرکت ستاره قشم در منطقه سلخ این جزیره آغاز شد.

وی با اعلام اینکه ماهانه امکان ۴۰ هزار تُن سوخت رسانی به کشتی‌های عبوری در خلیج فارس در این جزیره فراهم شده است، افزود: این اقدام یکی از بخش‌های بسیار مهم اقتصادی در حوزه دریاست و ما در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مصمم به بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های اقتصادی دریا محور هستیم.

به گفته معاون رئیس جمهوری، سوخت رسانی به کشتی‌ها در خلیج فارس یکی از بخش‌های بسیار مهم اقتصادی است و براساس برنامه ۵ ساله ششم قرار بود تا ۵۰ درصد در این زمینه پیشرفت داشته باشیم اما هم اینک سهم ما در حوزه بانکرینک کمتر از ۱۰ درصد می‌باشد.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی شرکت ستاره قشم حدودا ۵۰۰ هزار تُن در سال به ظرفیت بانکرینک کشور اضافه می‌شود و از امروز کشتی‌های ایرانی برای سفر به نقاتط مختلف جهان دیگر نیاز به سخت‌گیری در کشورهای دیگر ندارند و امروز نخستین کشتی ایرانی برای سفر رفت و برگشت به چین، سوخت مورد نیاز این سفر را در منطقه سلخ قشم دریافت کرد.

عبدالملکی با تاکید دوباره در زمینه اهمیت اقتصادی صنعت بانکرینک، اظهار کرد: سهم درآمد این صنعت در خلیج فارس تقریبا ۱۲ میلیارد دلار در سال است که با توسعه این صنعت در قشم و ارائه خدمات جانبی به بیش از ۵۰ هزار کشتی عبوری در خلیج فارس، سهم قابل توجهی از عملیات بانکرینک را نصیب کشورمان کنیم.

شایان ذکر است؛ حجت‌الله عبدالملکی معاون رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور روز یکشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی سازمان منطقه آزاد وارد قشم شد و به اتفاق افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان در آئین افتتاح چندین طرح از جمله راه‌اندازی بانکرینک شرکت کرد.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا