خراسان رضوی

قضات نباید تحت تأثیر حب و بغض‌ها و جریان‌سازی‌های سیاسی قرار بگیرند

به گزارش برگزیده های ایران از قوچان، حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق عصر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب قوچان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حکومت ولایت‌فقیه است، حکومتی که شاید کسی در هزار سال قبل فکر نمی‌کرد روزی برسد که در کشوری یک فقیه دین‌شناس و جامع‌الشرایط قوانین اسلام را پیاده کند.

امام‌جمعه قوچان با یادآوری این موضوع که این نظام با مجاهدت‌های فراوانی به پیروزی رسیده و امروز در این فضای مقدس توفیق خدمت گذاری فراهم‌شده است، بیان کرد: امروز مقام معظم رهبری انتظاراتی از مجموعه دستگاه قضایی و قضات دارند که این فرمایش‌ها و سخنان علاوه بر فصل الخطاب بودن باید به‌طور مکرر تذکر داده شود.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه قوه قضائیه باید به جایگاهی برسد که هر فرد مظلومی احساس کند با رجوع به دستگاه قضایی حق خود را گرفته و مظلومیت برطرف شده است، گفت: برخی حق مظلوم را بلعیده‌اند بنابراین رئیس دادگستری و دادستان در شهرستان باید به سراغ این افراد ظالم بروند که حق مظلومان را پایمال می‌کنند.

هراتی مطلق حضور میان مردم و ارتباط با فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره را یکی دیگر از موضوعات مورد انتظار مقام معظم رهبری از دستگاه قضایی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل در قوه قضائیه تأثیرناپذیری از حب و بغض‌ها و جریان سازی سیاسی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید داشته‌اند زیرا باید قاضی مستقل بوده و بر اساس قانون عمل کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان ادامه داد: ۲ جناح سیاسی در این شهرستان قوی است و قرار گرفتن تحت تأثیر هرکدام از جناح‌ها مخالف با دستور و منش رهبر معظم انقلاب است.

توقع مردم از کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران کمک به آن‌ها است

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی هم در این مراسم با اشاره به این مطلب که دشمن همه مسیرها را علیه این نظام در طول ۴۳ سال گذشته تجربه کرده و هر بار نیز شکست‌خورده است، گفت: امروز دشمن به دنبال آن است که مردم را در باب معیشت و زندگی در تنگنا قرار دهد و به نحوی مردم را از این نظام جدا کند.

حجت‌الاسلام محمود فروتنی با تأکید بر اینکه دشمن در این مسیر نیز دوباره شکست خواهد خورد، افزود: تنها توقع مردم از مسؤولان در امور اجرایی، قضایی و معنوی و همه کارگزاران و مدیران این نظام کمک کردن به آن‌هاست و امورات مردم را به نحو صحیح انجام دهند.

کشف ۸۸۹ هزار کیلوگرم مواد مخدر در قوچان طی ۳ سال گذشته

دادستان عمومی و انقلاب قوچان نیز در این مراسم با اشاره به این موضوع که دادستانی این شهرستان دارای ۱۲ شعبه مؤثر است، گفت: موجودی اول دادسرا در سه سال گذشته ۳ هزار و ۸۴۲ فقره پرونده بود که در طول این مدت هم ۷۰ هزار و ۶۹۳ پرونده وارد و ۷۱ هزار و ۲۱۷ پرونده نیز مختومه شده که نشان از آن دارد ۵۲۴ پرونده بیشتر در دادسرا رسیدگی انجام‌گرفته است.

حسین ولیدخت بابیان اینکه در حوزه پیشگیری باید جامعه و نهادهای اجتماعی و حتی دستگاه قضایی به سمت پیشگیری حرکت کنند، تصریح کرد: دادستانی در طول سال‌های گذشته در بخش احیای حقوق عامه ورود جدی داشته است به‌طوری‌که با ورود به حوزه معامله‌ها و مزایده‌های شهرداری از تضییع چندین مورد از حقوق بیت‌المال جلوگیری به عمل آمد.

وی با اشاره به تذکرهای فروان در حوزه وظایف قانونی رئیس نظام پزشکی و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در طول سه سال گذشته، بیان کرد: در حوزه منابع طبیعی هم ۶۰ هکتار رفع خلعیت انجام‌شده و ۴۵ مورد تغییر کاربری به همراه انسداد ۱۰۰ حلقه چاه غیرمجاز نیز صورت گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان ادامه داد: دادستانی به نحوه واگذاری شرکت مجتمع صنعتی دوچرخه‌سازی قوچان ورود پیداکرده و با پشتیبانی رئیس دفتر قوه قضائیه، دادگستری خراسان رضوی و مسؤولین شهرستانی توانست این شرکت را به بیت‌المال بازگردانده و امروز این واحد صنعتی با ۹۰ درصد راندمان و ۱۲۰ کارگر مشغول به فعالیت است.

ولیدخت از کشف ۸۸۹ هزار و ۹۶۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی سه سال گذشته در این شهرستان و دستگیری ۸۷۶ موادفروش خبر داد و افزود: دادستانی این شهرستان طی این مدت ۸۲۹ معتاد متجاهر را به کمپ‌های مختلف این شهرستان معرفی کرده است.

وی از فعالیت ۱۶۳ زندانی در زندان مرکزی این شهرستان در حوزه‌های سنگ‌تراشی، تصویرسازی، خیاطی، کیف دوزی، تعمیرات و غیره خبر داد و بیان کرد: طی این مدت ۷۵ زندانی به‌صورت مشروط آزادشده و ۱۲۶ زندانی تعلیق، ۲۹۸ نفر از عفو عمومی و موردی و ۷۶۷ نفر هم از مرخصی بهره برده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان یادآور شد: ۲۵۰ زندانی توسط خیرین آزادشده و ۸۰۰ بسته معیشتی مجموعاً به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان هم میان خانواده زندانیان این شهرستان توزیع‌شده است.

۹۰ درصد جلسات پیشگیری از وقوع جرم در قوچان به مسئله آب اختصاص دارد

رئیس دادگستری قوچان هم در این مراسم با تأکید بر اینکه تلاش بر استقلال دستگاه قضایی و حفظ اقتدار همیشه در دستور کار قرار داشته است، گفت: قوه قضاییه به‌ویژه مجموعه این شهرستان برخورد قاطع و صریح با اخلالگران آرامش، امنیت و آسایش عمومی را به انجام می‌رساند.

ابوالفضل مسعودی یکی از مشکلات اساسی این شهرستان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم را مسئله آب دانست و تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان به مسئله آب و چاه‌های غیرمجاز اختصاص داشت و تأکید فراوان بر انسداد چاه‌های غیرمجاز به‌ویژه چاه‌های سفارشی از سوی برخی مسؤولین انجام می‌گرفت.

وی حفظ حقوق عامه و بیت‌المال را یکی از دغدغه‌های دستگاه قضایی برشمرد و خاطرنشان کرد: قاضی فرمان‌بردار کسی نبوده و به دنبال تأیید دیگران نیست بلکه با حفظ  استقلال و احترام و تبعیت از قانون، تنها دلسوز، رفیق و پناه مردم است.

در پایان این مراسم از زحمات و خدمات ابوالفضل مسعودی و حسین ولیدخت تقدیر و تشکر به‌عمل‌آمده و حسن همتی فر و حسین ولیدخت به ترتیب و با حکم رئیس قوه قضائیه به‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب قوچان و رئیس دادگستری این شهرستان منصوب شدند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا