به گزارش خبرگزاری برگزیده، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخستوزیر و وزیر خارجه قطر در گفتگو با روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز گفت: هدف منطقهای اکنون ساختن چارچوب امنیتی جدیدی میان کشورهای منطقه و ایران است.
بنابر روایت تسنیم، وی با اشاره به بند ۶ تفاهم ایران-آمریکا گفت ممکن است در آینده از کشورهای خلیج خواسته شود که صندوق سرمایهگذاری با ایران را تأمین مالی کنند.
وزیر خارجه قطر همچنین گفت سازوکاری برای جلوگیری از تنشافزایی در لبنان وجود دارد که شامل بررسی آتشبس میشود.
آل ثانی در ادامه افزود مذاکرات سوئیس پایهگذار مذاکرات برای توافق دائمی شد و کار در ابتدای راه است.
وی افزود: به میانجیگری خود با پاکستان برای دستیابی به یک توافق نهایی ادامه میدهیم.
وزیر خارجه قطر همچنین گفت: ایجاد خط ارتباطی میان واشنگتن و تهران برای جلوگیری از اختلال در بازگشایی هرمز ضروری است.
آل ثانی اضافه کرد: خط ارتباطی توافقشده در سوئیس برای مقابله با اطلاعات گمراهکننده ضروری است.
۲۱۹
















