عکس

قطعنامه علیه توپ طلای لیونل مسی!/عکس

لیونل مسی دوشنبه شب هفتمین توپ طلای دوران حرفه ای خود را به دست آورد. این اتفاق در حالی رخ داد که یک جایزه شاید تشریفاتی یعنی بهترین مهاجم سال نیز به ستاره لهستانی بایرن مونیخ، روبرت لواندوفسکی اهدا شد.

اهدای توپ طلا به لیونل مسی جنجال زیادی را به وجود آورد. در واقع لواندوفسکی از سال گذشته دائماً در حال گلزنی بوده و در واقع می‌توان گفت که از همان ابتدا یکی از برگزیدگان نظرسنجی فرانس فوتبال به شمار می‌آمد. با این وجود در حالی که بسیاری این مسئله را باور نمی کردند، ستاره لهستانی بعد از لیونل مسی در رتبه دوم قرار گرفت و نتوانست توپ طلا ببرد.

نبردن جایزه توپ طلا توسط لواندوفسکی در لهستان نیز ابعاد گسترده ای داشته است. کامیل یاسترژبسکی، عضو شورای ویلیچکا، از مردم این شهر درخواست کرده که روبرت لواندوفسکی را به عنوان بهترین بازیکن دنیا به رسمیت بشناسند. او معتقد است که لوا باید برنده توپ طلا می شد و اتفاق رخ داده را یک بی‌عدالتی وحشتناک تلقی کرده است.
یاسترژبسکی در توییتر خود نوشت: “شهر باید به شکل نمادین اعلام کند که لوا بهترین بازیکن جهان است.”

نکته جالب اینکه یاسترژبسکی پیش نویس یک قطعنامه را هم تهیه کرده که در آن عنوان شده نتایج فرانس فوتبال به رسمیت شناخته نمی شود و روبرت لواندوفسکی بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۲۱ است نه لئو مسی.

یاسترژبسکی در توجیه این ادعای خود تاکید کرده که همه از کلاس بازی روبرت لواندوفسکی مطلع هستند و این مسئله کاملاً غیر قابل انکار است. از این گذشته پارسال مهاجم بایرن مونیخ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا نتوانست این جایزه ای را که کاملا حقش بود به دست بیاورد.

او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: “ما باید تمام تلاش خود را برای ارتقای ورزشکاران برجسته لهستانی انجام دهیم. ما باید به ویژه از این موفقیت ها قدردانی کنیم و در نهایت درک کنیم که آنها چه چیزی را به تصویر لهستان در خارج از کشور اضافه می کنند.”

لواندوفسکی یکی از معدود بازیکنانی بود که شاید دو سال متوالی شایستگی کسب توپ طلا را داشت اما نتوانست به این عنوان دست پیدا کند؛ اتفاقی که شاید هر بازیکنی را تا مرز ناامیدی پیش ببرد. اما اگرچه نبردن توپ طلا توسط روبرت لواندوفسکی برای فوتبال‌دوستان لهستانی و هواداران بایرن مونیخ یک ناامیدی بزرگ محسوب می‌شود اما به به نظر می‌رسد که باعث شده تا روحیه خود این بازیکن بیشتر هم بشود؛ موضوعی که با نگاهی به گزارش روز گذشته نشریه بیلد می توان به آن پی برد.

در واقع لواندوفسکی روز گذشته و برای اولین بار بعد از مراسم توپ طلا در تمرین بایرن‌مونیخ حاضر شد. در حالی که بسیاری گمان می‌کردند شاید ناامیدی در عملکرد و رفتار این بازیکن مشاهده شود اما او حتی با جدیت بیشتری نسبت به قبل از این مراسم، تمرین کرد و ۲۰ دقیقه بعد از هم تیمی های خود هم در کمپ تمرینی بایرن باقی ماند تا علاوه بر اثبات حرفه‌ای‌گری خود نشان داد که همچنان به سال های آینده فوتبال خود و شاید رسیدن به این جایزه امیدوار است.

 قطعنامه علیه توپ طلای لیونل مسی!/عکس

۲۵۷ ۲۵۱

بیشتر بخوانید: غیبت ۲ بازیکن پرسپولیس در دربی قطعی شد

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا