کرمانشاه

قطعی آب در جوانرود به روز سوم رسید/ آبرسانی به ۱۷ تانکر سیار به محلات شهر

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، خط انتقال آب به شهر جوانرود از روز دوشنبه، ششم دی‌ماه دچار شکستگی شده، که در این راستا اکیپ‌های اجرائیات شهرستان‌های کرمانشاه و روانسر هم جهت تسریع در رفع حادثه، به محل اعزام شده‌اند.

منابع آبی شهرستان جوانرود از سه حلقه چاه در حوزه جوانرود و چشمه کاوات تامین می‌شود که با توجه به فرسوده بودن خط انتقال  آب شرب از روانسر به جوانرود و شکستگی آن از صبح روز دوشنبه آب آشامیدنی بیشتر مناطق شهر جوانرود قطع و موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان شد.

خبرنگار برگزیده های ایران برای اطلاع از آخرین وضعیت شکستگی خط انتقال آب شهر جوانرود به سراغ علی‌رضا کاکاوند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه رفته است.

وی ادامه داد: متأسفانه روز دوشنبه خط انتقال آب شرب شهر جوانرود که از چاه‌های شهر روانسر تأمین آب می‌شود در نزدیکی شهر روانسر دچار شکستگی می‌شود.

کاکاوند ادامه داد: خط انتقال آب به شهر جوانرود که انتقال دهنده آب سه حلقه چاه به شهر و روستاهای تابعه است به طول ۲۶ کیلومتر در دهه ۸۰ اجرا  شده که با توجه به شرایط و بافت زمین؛ پیچ و خم‌های زیادی که در زمان اجرا داشته و همچنین زلزله سال ۹۶ روی این خط بسیار تأثیر گذاشته و برای چندمین بار است که می‌شکند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، چهار کیلومتر از خط انتقال آن نیازمند اصلاح است، البته یک کیلومتر از این اصلاح باید به فوریت انجام شود.

وی یادآور شد: بلافاصله بعد از اطلاع، همکاران در روانسر مشغول کار شدند با توجه به حجم کار و گستردگی آن همکاران از شهرستان‌های کرمانشاه و جوانرود نیز به محل اعزام شدند و عصر همان روز(دوشنبه) شکستگی خط ترمیم شد و چاه‌ها وارد مدار شدند.

کاکاوند گفت: با توجه به طوی زیاد مسیر(۲۶ کیلومتر) متأسفانه به دلایلی خط ۲ ساعت بعد از نقطه‌ای دیگر دچار شکستگی شد و دوباره با تلاش همکاران ساعت ۳ بامداد خط وصل شد، ولی دوباره ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه از نقطه دیگر دچار شکستگی شد؛ دوباره وصل و باز هم صبح امروز شکست.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم تا ساعت ۲ تا ۳ بعدازظهر وصل شود که امیدواریم دیگر دچار شکستگی نشود.

کاکاوند خاطرنشان کرد: در پی شکستگی خط انتقال شهر جوانرود و قطعی آب، ۱۷ تانکر به محلات مختلف این شهر آبرسانی می‌کنند.

استاندار: از اعتبارات «حوادث» خط انتقال آب جوانرود بازسازی می‌شود

لازم به توضیح است که هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه اشکال فنی و اجرایی را دلیل شکستی خط انتقال آب جوانرود اعلام کرده که نیاز به بازسازی دارد.

وی گفت: لوله به صورت آزبست اجرا شده و موقع اجرا مشکلاتی فنی داشته و اکنون براثر فشار آب دچار شکستگی شده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: خط انتقال نیاز به بازسازی دارد و در نظر داریم از اعتبارات «حوادث» این بازسازی انجام شود که دوباره شاهد شکستی در این نقطه نباشیم.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا