قم

قم جزو استان‌های پیشتاز در رعایت نرخ مصوب کالاست

به گزارش برگزیده های ایران از قم، بهرام سرمست امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سالن کرامت استانداری با بیان بخشی از  سیاست ‌های تنظیم بازار در استان اظهار کرد: قم دارای رتبه برتر در مهار تورم در مقایسه با دیگر استان هاست.

وی افزود: آمار بیانگر آن است که استان قم در رعایت نرخ مصوب کالاها جزو استان‌های پیشتاز بوده است.

استاندار قم ادامه داد: در این باره باید به این نکته توجه داشت که در برخی استان‌ها، انسجام و هماهنگی لازم در رعایت نرخ مصوّب کالاها  وجود ندارد و حتی شاهد برخی نرخ‌ گذاری ها به صورت غیررسمی هستیم که البته لازم است تا وزارتخانه ‌های ذیربط ورود جدی به این موضوع داشته باشند.

وی اضافه کرد: ضروری است تا وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و برخی دیگر از وزارتخانه ها، به هماهنگی و وحدت رویه در زمینه نرخ مصوب برسند تا ضمانت‌ های اجرایی نیز در اجرای این قانون دیده شود.

وی سپس به سفرهای استانی رئیس جمهور و تخصیص برخی اعتبارات برای پروژه های نیمه تمام در این سفرها توجه داد و گفت: دستگاه ‌های اجرایی استان باید آمادگی‌ لازم را برای سفر احتمالی رئیس جمهوری به قم داشته باشند و در عین حال برای جذب اعتبارات در سفر مقامات ملی تلاش کنند.

استاندار قم همچنین از معاونان هماهنگی امور عمرانی و اقتصادی خود خواست تا جلساتی تخصصی با دست اندرکاران سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان برگزار و پروژه‌ های نیمه ‌تمام و طرح ‌هایی که امکان تصویب در سفر استانی دارند احصا کنند تا از ظرفیت این سفرها به ‌خوبی استفاده شود.

سرمست سپس به سهم ناچیز کشاورزی استان قم در سطح کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: البته آمار نشان می دهد که همین سهم ناچیز از نظر بهره‌ وری و کیفیت در سطح بالایی در مقایسه با دیگر استان هاست.

وی در این باره افزود: پیگیری کشت گلخانه‌ ای و توسعه شهرک ‌های کشاورزی استان در سال جاری، نتایج خوبی را به دنبال داشته که البته تحقق عینی هدفگذاری ‌های انجام شده مستلزم پیگیری ‌های بیشتر است.

استاندار قم همچنین به مزیت رقابتی دامشهر قم در سطح کشور توجه داد و با تصریح بر ضرورت تعیین تکلیف آن گفت: تأمین حق آبه های زیست محیطی و کشاورزی قم یکی از نیازهای مهم استان است که برای تحقق آن، لازم است تا تعاملاتی با استان‌ های دیگر و در سطح ملی برقرار شود.

سرمست همچنین از نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی خواست تا این موضوع را در سطح ملی پیگیری کنند تا سهم استان از سد ساوه و سدهای دیگر در زمینه حق آبه های کشاورزی و زیست‌ محیطی تأمین شود.

انتهای پیام/۷۸۰۲۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا