اخبار ورزشی

قهر یحیی،ویروس و تاکتیک یکنواخت!

قهر یحیی،ویروس و تاکتیک یکنواخت!

سپهر ستاری؛ بیست و سومین دوره لیگ برتر در جذاب ترین حالت ممکن در صدر جدول پیگیری می‌شود. در ادامه بازی های هفته دهم استقلال موفق شد روز گذشته تراکتور را شکست دهد و صدر نشین بماند تا پرسپولیس برای ماندن در کورس محکوم به برد مقابل سپاهان شود. پرسپولیس هفته گذشته نیز مقابل استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا به نتیجه‌ای بهتر از تساوی نرسید تا در آستانه‌ی الکلاسیکوی ایران فشار بیش از همیشه روی یحیی و شاگردانش باشد. به مناسبت بازی مهم هفته دهم به سراغ حمید درخشان رفته‌ایم و در مورد آخرین شرایط سرخپوشان با سرمربی سابق این تیم گفت و گو کردیم؛

پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان هم متوقف شد و دو امتیاز حساس را از دست داد.

به نظرم بازی خوبی نبود و پرسپولیس در حد اسم خودش ظاهر نشد. توانایی پرسپولیس خیلی بیشتر از این هاست و می توانست بهتر بازی کند اما چیزی که ما دیدیم انتظارات ما را برآورده نکرد. عجیب بود این بازی مساوی شد و در ۹۰ دقیقه حتی موقعیت خطرناکی ایجاد نکرد که آن ها را هدر داده باشد. برعکس تیم مقابل؛به نظرم اگر بیرانوند نبود بازی را از دست می‌دادیم.او ۲،۳ تا توپ ۱۰۰ درصد را گرفت و تیم را نجات داد. برای پرسپولیس این مساوی خوب نبود. به نظرم تیم باید در نوع سیستم و بازیکنانش بازنگری کند تا موفق شود.

امسال در لیگ قهرمانان آسیا بازیکنان بزرگی حضور دارند؛ به نظر شما حضور بازیکنان بزرگی مثل رونالدو، بنزما و نیمار تا چه حد کیفیت بازی ها را بالا برده‌اند؟

به نظر من خیلی تاثیر گذار بوده، کیفیت و اعتبار بازی های آسیایی را بالا برده‌اند و بینندگان زیادی را جذب کرده‌اند. به نظر من هم اعتبار فوتبال آسیا را بالا بردند و هم به همه جهان نشان دادند چه سرمایه گذاری هایی در آسیا می‌شود. به نظرم کا ر بسیار خوب و ارزشمندی بوده.

سال های گذشته بازیکنان پا به سن گذاشته به این لیگ می آمدند اما حالا می بینیم بازیکنان در اوج هم به آسیا می آیند.

بله همین قضیه می تواند ارزش و اعتبار بدهد.قبلا بازیکنان بزرگ می‌آمدند اما در اواخر فوتبالشان نه در اوج!

اما در تیم های ایرانی شاهد حضور بازیکنان خارجی بزرگ نیستیم.

ما باید به خودمان اعتبار دهیم نه دیگران، اگر می خواهیم خودمان را نشان دهیم باید بازیکنان بزرگ را به تیم هایمان بیاوریم و به فوتبالمان کمک کنیم. ما بازیکن ارزان می خریم و آنها بازیکنان درجه یک می‌آورند، شما توقع نداشته باشید با بضاعت کم قهرمان آسیا شوید.

مثلا پرسپولیس نبیل باهویی را گرفته که عملکرد خوبی نداشته است. عجیب تر اینکه با وجود عملکرد نه چندان خوب به جای زاهدی که اخیرا عملکرد خوبی داشته به میدان می رود. به نظر شما دلیل این تصمیم چیست؟

این تصمیم کاملا فنی است و من نمی توانم چرای آن را جواب دهم. فقط حیف است بازیکنی که به شرایط ایده آل رسیده و برای تیمش گل زده روی نیمکت بنشیند و جای او بازیکنی را استفاده کنیم که استانداردها و کارایی لازم را ندارد. من هنوز چیز خاصی از این بازیکن ندیدم، شاید کیفیت خوبی داشته باشد اما هنوز چیزی از او ندیده‌ام.

قهر یحیی،ویروس و تاکتیک یکنواخت!

دلیل افت پرسپولیس را در بازی های اخیر چه می‌بینید؟

به نظرم تیم اول از همه باید مسائل فنی را ارتقا بدهد. از طرف دیگر پرسپولیس در حال درجا زده است و اصلا پیشرفتی ندارد.شاید حتی به عقب بر می گردد. متاسفانه همین قضیه باعث افت تیم شده از طرف دیگر ویروسی که در تیم افتاده و باعث بیماری بازیکنان شده است. حاشیه هم وارد تیم شده و تمرکز را از تیم گرفته، باید این اتفاقات بازنگری شود تا پرسپولیس به روزهای خوبش برگردد.

پرسپولیس مشکل موقعیت سازی دارد، چرا چنین مشکلی به وجود آمده است؟

وقتی شما نمی توانید موقعیت سازی کنید یعنی مشکل فنی دارید. باید به نوع بازی و سیستم بازنگری اساسی شود تا بشود موقعیت سازی کند و به گل برسد. لااقل اگر گل نمی‌زنید موقعیت سازی کنید. سرمربی باید تغییر روند دهد.

بعد از مصدومیت پورعلی گنجی، زوج کنعانی زادگان – گولسیانی تا این لحظه نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

بله موافقم باید یک بازنگری نیز در خط دفاع بشود. که کدام بازیکنان کارایی بهتری دارند و از همان بازیکنان استفاده کنند و از همان عقب تیم را ترمیم کنند تا بتوانند موفق شوند.

به نظر شما حاشیه های اخیر قهر و فسخ قرارداد گل محمدی روی ناکامی های اخیر پرسپولیس تاثیر داشته؟

بی تاثیر نمی تواند باشد اما باید تلاش کنیم این حواشی را از تیم دور کنیم. وقتی این مسائل باشند کل تیم آسیب می‌بیند.

در مورد درگیری لفظی یحیی با جواد نکونام چه نظری دارید؟

اصلا چیز خوبی نیست، هر دو بازیکنان بزرگ و قابل احترام این مملکت هستند، باید یاد بگیریم به همدیگر و همکاران خود احترام بگذاریم و حرمت ها را حفظ کنیم. ادبیت مان نباید توهین آمیز باشد و شخصیت کسی را نباید خرد کنیم. هر دو سرمربی تیم های بزرگ ایران هستند. باید سنجیده تر صحبت کرد و حرمت یکدیگر را حفظ کنند.

پرسپولیس امروز بازی سختی با سپاهان دارد. تحلیل و پیش‌بینی شما از این بازی چیست؟

شرایط این بازی با بقیه مسابقات متفاوت است. کادر فنی باید بازیکنان را از نظر روحی و روانی آماده کند چون برنده بازی خودش را به قهرمانی نزدیک خواهد کرد. سپاهان با برد در آسیا با بهترین شرایط می‌آید ولی پرسپولیس درگیر یک سری حاشیه شده که باید همه را فراموش کند.

پیش بینی شما از این بازی چیست؟

بازی بسیار سختی خواهد بود. البته پرسپولیس خیلی بزرگ است و کاری ندارد که حریفش ۹ گل زده، پرسپولیس توانایی بردن حریف را در خانه‌اش دارد. اما گفتم اول از همه پرسپولیس باید نقاط ضعفش را بر طرف کند تا بتواند بازی خوبی مقابل سپاهان به نمایش بگذارد.

سابقه نشان می دهد که یحیی هر زمان که به دور از حاشیه بوده بهتر نتیجه گرفته!

قطعا همین طور است، شما نمی توانید در ده سه جبهه بجنگید.شما باید تمام تمرکزتان را روی تیم و مسائل فنی بگذارید و نگذارید تیم وارد حاشیه شود.

قهر یحیی،ویروس و تاکتیک یکنواخت!

بیشتر بخوانید؛

  • عکس | قابی خاطره‌انگیز از حضور عابدزاده، علی دایی، افشین پیروانی و استیلی در نماز جمعه تهران

  • دکتر معالج نسخه حسن یزدانی را پیچید

  • ببینید| واکنش دور از انتظار نکونام به ماجرای درگیری با یحیی گل‌محمدی

۲۵۷ ۲۵۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا