چهارمحال و بختیاری

قول رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به مردم/ عدالت را در توزیع منابع آبی در نظر می‌گیریم

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، محمدجواد عسگری صبح امروز در نشست صمیمی فعالان حوزه آب چهارمحال و بختیاری با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و مدیران عالی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: متاسفانه در این استان از ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها خوب استفاده نشده که باید مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب ، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: دنیا در بحث نمک‌زدایی، شیرین کردن آب و استحصال سال‌هاست که کار خود را شروع کرده و کشورهای غربی حوزه خلیج فارس سالانه ۸۰ میلیارد مترمکعب آب شیرین می‌کنند و عربستان نصف تولید و صادرات گندم را در دست گرفته اما در کشور ما که نیمی از حاشیه خلیج فارس و دریای عمان را در اختیار داریم سالانه تنها ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب شیرین می‌شود.

مدیریت و توزیع آب در کشور فردی شده

وی ادامه داد: متأسفانه مدیریت و توزیع آب در کشور فردی شده و هر کس قصد دارد از همه فضاها فقط برای منافع شهر، استان و منطقه خود استفاده کند و این در حالی که است که می‌داند در منطقه‌ای دیگر مردم در تنگنا هستند.

عسگری بیان کرد: استفاده مطلوب و بهینه از آب نیز باید مورد توجه قرار گیرد و این ایراد به همه دستگاه‌های دولتی و نظارتی وارد است که اگر این امر درست مدیریت شده بود این اتفاقات نمی‌افتاد.

 رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: جلسات مختلفی در کمیسیون کشاورزی و در حضور رئیس جمهور و دیگر وزرا برگزار کردیم تا معنای واقعی عدالت در حوزه توزیع آب شکل بگیرد.

عسگری اظهار داشت: باید در مورد این مسائل بررسی و تحقیق کرد تا بدانیم باید چگونه عمل کنیم، ما معتقد نیستیم در مجلس فردی فقط برای یک حوزه صحبت و دفاع کند بلکه در انتقال آب بین حوزه‌ای باید از نظرات خبرگان و اهل فن استفاده کنیم تا عدالت ساری و جاری شود.

ضعف و کاستی‌هایی طرح انتقال آب احصا می‌شود

وی بیان کرد: ضعف و کاستی‌های انتقال آب را احصا کنیم و به قدرت آن بیفزاییم، همچنین باید تصمیم‌گیری بر اساس ظرفیت‌ها را دنبال کنیم و اجازه تکروی به کسی ندهیم که بخواهد با نگاه سیاسی تصمیم بگیرد بلکه در حوزه آب همه باید نفع ببرند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: چه اشکال دارد در استان چهارمحال و بختیاری یک سهم و برای پایین دستی‌ها هم یک سهم در نظر گرفته شود؟، حقابه‌های محیط زیست رعایت شود و حق همه افراد نیازمند را دنبال کنیم؟

عسگری افزود: قابل پذیرش نیست آب کنار من روان باشد و من تشنه باشم، هرکس باید با توجه به نیاز خود از آب بهره‌مند شود و این امر که در کنار آب باشی و آب شرب نداشته باشی اصلا پذیرفته نیست.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان از طرف مجلس به مردم چهارمحال و بختیاری گفت: آنچه در توان داریم در راستای احیای حق و حقوق همه مردم اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا