اجتماعی

قوه قضاییه دستگیری ۲۰۰ نفر از اعضای داعش ‌و جاسوسان رژیم صهیونیستی را تأیید کرد

قوه قضاییه دستگیری ۲۰۰ نفر از اعضای داعش ‌و جاسوسان رژیم صهیونیستی را تأیید کرد

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز سه‌شنبه ۷ شهریور درباره گزارش وزارت اطلاعات مبنی بر دستگیری ۲۰۰ نفر از اعضای داعش ‌و جاسوسان رژیم صهیونیستی، با گرامی‌داشت یاد قربانیان حادثه تروریستی شاهچراغ و تقدیر از سربازان گمنام امام زمان(عج) و ضابطین قضایی برای جامع اقداماتی که انجام دادند، گفت: خبری که داده شده را تایید می‌کنیم و در این خصوص اعلام می‌کنیم که اقدامات وسیعی از سوی ضابطین و قوه قضاییه صورت گرفته و پرونده‌های متعددی تشکیل شده است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: بارها و بارها عرض کردیم که هیچ‌گونه تعارفی با کسانی که برهم زننده امنیت و روان مردم هستند، نداریم و چنانچه مستقیم یا غیرمستقیم با سرویس‌های خرابکار رژیم صهیونیستی یا غرب ارتباط داشته باشند، برخورد می‌کنیم.

جزئیات اتهامات‌ ۳ متهم اصلی حادثه تروریستی شاهچراغ/ حکم محاربه و افساد فی‌الارض برای متهمان

ستایشی افزود: افراد بازداشت شده از جمله بازداشتی‌های حمله اخیر به شاهچراغ شامل متهمانی هستند که قصد فعالیت تروریستی در نقاط مختلف کشور در اربعین حسینی و قبل و پس از این ایام داشتند. ۱۹۶ نفر از اینها مربوط به پرونده حمله اول هستند که در استان‌های مختلف کشور دستگیر شدند و پرونده‌هایی هم در حوزه‌های مختلف کشور به اقتضای شرایط رسیدگی خواهد شد. کیفرخواست متهمان در پرونده حمله دوم هم صادر شده است.

گزارش از اقدام عبدالناصر همتی از قرار دادن اخبار محرمانه به خارج از کشور دریافت نشده

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر در اختیار گذاشتن اخبار محرمانه از سوی رئیس کل اسبق بانک مرکزی به صندوق بین‌المللی گفت: تاکنون گزارشی مبتنی بر این موضوع و اینکه فرد مورد نظر این اقدام را کرده باشد  واصل نشده است اما این اطمینان را می‌دهیم دستگاه قضایی با تمسک به موازین شرعی و قانونی اگر گزارشی در خصوص تضییع حقوق عمومی دریافت کند، هیچ چشم‌پوشی نخواهد داشت.

توضیحات ستایشی درباره ریاست سلاح‌ورزی بر اتاق بازرگانی

سخنگوی قوه قضاییه درباره انتخاب سلاح‌ورزی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی و ورود احتمالی قوه قضاییه به این موضوع گفت: برخی امور مرتبط با مسائل اجرایی است و باید در آن مسیر دنبال شود، اما اطمینان داشته باشید اگر تخلف یا سوءمدیریتی صورت بگیرد و نیز شکایتی از روندها و فرایندها به مطرح شود، قوه قضاییه با رعایت موازین قانونی ورود خواهد کرد؛ اقدامات دستگاه قضایی بازدارنده خواهد بود.

طراحی سامانه‌ برای گزارشگری فساد

ستایشی درباره رویکرد دستگاه قضایی نسبت به افشاکنندگان مفاسد گفت: برای گزارشگری فساد سامانه‌هایی طراحی کردیم که کاربران بدون امکان شناسایی و با گمنام‌سازی به سامانه متصل می‌شوند و اطلاعات خودشان را به سازمان بازرسی کشور که در مقام نظارت و بازرسی است و به قوه قضاییه اعلام می‌کنند. نگاه قوه قضاییه حمایت از گزارشگران فساد است که کمک‌کار ما در امر مبارزه با فساد می‌دانیم.

وی افزود: در ارتباط با جرایم مشهود هم بارها اعلام کردیم که ضابطین موظف هستند با جرایم مشهود در حوزه قانون مبارزه کنند و این امر هم مورد حمایت دستگاه قضایی است.

ستایشی ادامه داد: لایحه حمایت مالی از افشاکنندگان فساد است که دارای ویژگی‌هایی درباره چگونگی حمایت از افشاکنندگان فساد اقتصادی است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا