اخبار ورزشی

قوچان‌نژاد: فدراسیون والیبال دیگر جرأت نمی‌کند سراغ گزینه داخلی برود/ سرمایه‌های‌مان را به سرعت از دست دادیم

قوچان‌نژاد: فدراسیون والیبال دیگر جرأت نمی‌کند سراغ گزینه داخلی برود/ سرمایه‌های‌مان را به سرعت از دست دادیم

– اخبار ورزشی –

جبار قوچان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران در مورد نتایج و عملکرد تیم ملی والیبال در تورنمنت‌های اخیر اظهار داشت: باید تدبیر بهتری اندیشیده می‌شد تا از همه سرمایه‌های والیبال در مسابقاتی که پشت سر گذاشتیم، استفاده شود. ترکیبی از باتجربه‌ها و جوان‌ها می‌توانست تیمی ایده‌آل برای والیبال ایران باشد.

رئیس هیئت‌ والیبال خراسان رضوی ادامه داد: تیم ملی در پست‌هایی که لازمه‌اش خلاقیت و مدیریت است، نیاز به بازیکنانی شاخص داشت از این رو نباید سرمایه‌هایی مثل سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور و جواد معنوی‌نژاد را به این سرعت از دست می‌دادیم. مهره‌چینی یکی از مسائل مهم در تیم‌داری است.

ورود کمیته اخلاق فدراسیون والیبال به مسائل تیم ملی

 قوچان‌نژاد خاطر نشان کرد: همه تیم‌ها در مسابقات انتخابی المپیک با همه توان و با توپ پر شرکت کرده بودند، ولی متأسفانه نتایج تیم ملی طوری رقم خورد که مربی ایرانی تا سال‌ها دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و فدراسیون در هیچ شرایطی جرأت نمی‌کند سراغ گزینه داخلی برود. بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در ارومیه بهترین فرصت بود تا فدراسیون از یک مربی درجه یک خارجی استفاده کند.

پیشکسوت والیبال ایران تصریح کرد: ملی‌پوشان قدیمی ایران، سال‌ها سابقه بازی در المپیک و مسابقات جهانی را داشتند و نباید به راحتی آنها را کنار می‌گذاشتیم. اگر این ستاره‌های کهنه‌کار در اختیار تیم ملی بودند، دست سرمربی هم برای انتخاب ترکیب ایده‌آل باز بود. جوان‌ها در کنار این بزرگان می‌توانستند درس حرفه‌ای‌گری و حتی زندگی بیاموزند.

قوچان‌نژاد اضافه کرد: نتایج تیم ملی در لیگ ملت‌ها و انتخابی المپیک به گونه‌ای بود که والیبال مورد هجمه و صدمات زیادی قرار گرفت، به طوری که نتایج درخشان تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران که روی سکوی قهرمانی جهان قرار گرفتند، فراموش شد.

وی درباره استفاده از مربی خارجی هم به برگزیده های ایران گفت: باید یکی از مربیان به روز دنیا برای تیم ایران بکار گرفته شود که حتماً دو شرط اساسی را دارا باشد؛ اول اینکه مدیر و مقتدر باشد و دوم اینکه از پس مسائل روان‌شناسی بازیکنان هم بربیاید. این کار باید هر چه زودتر انجام شود تا هم روند طولانی عقد قرارداد طی شود و هم مربی جدید، فرصت کافی برای نظارت بر لیگ را داشته باشد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا