اصفهان

قیمت مرغ در اصفهان باید نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر باشد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضویدر جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: بسیاری از گرانفروشی‌ها بدلیل تناسب نداشتن مجازات‌ها با جرائم است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه  اختیار تصمیم‌گیری و قیمت‌گذاری در خصوص برخی کالاها از جمله مرغ از سوی وزیر کشور به استان واگذار شده است و تولید مرغ در اصفهان نسبت به بسیاری از استانها بیشتر است بنابراین قیمت آن نیز باید پایین‌تر باشد همانگونه که قیمت نارنگی و پرتقال در شمال با استان‌های دیگر متفاوت است.

وی با بیان اینکه هر استان شرایط و اقتضائات خاص خود را دارد، افزود:  همه مردم استان باید امکان استفاده از مواد پروتئینی از جمله گوشت مرغ را داشته باشند.

مرتضوی با بیان اینکه سیاست کلی کشور این است که مردم تحت فشار قرار نگیرند، خاطرنشان کرد: در صورت افزایش قیمت مصوب مرغ گرم،  باید عرضه مرغ منجمد هم در بازار افزایش پیدا کند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت استان، کنترل بازار و تلاطم قیمت‌هاست که در اینگونه جلسات باید نسبت به کنترل قیمت ها و جلوگیری از فشار به اقشار ضعیف جامعه اقدام کنیم و دغدغه شخص رییس جمهوری در زمینه توجه به اولویت‌های امروز کشور از جمله کرونا و معیشت مردم است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار باید مصوبات جلسات را برای هر کدام از دستگاه‌ها بصورت مجزا تدوین کند، افزود: این موارد باید بصورت دوره‌ای به معاونت اقتصادی استانداری گزارش شود تا مصوباتی که پیگیری و اثر بخشی لازم را در بازار ندارد، مورد بازنگری قرار گیرد.

مرتضوی تصریح کرد: مصوبات این کارگروه باید بصورتی تدوین شود که اثربخشی مناسب و بیشتری داشته باشد و مسوولان هم باید اهتمام لازم را تا حصول نتیجه داشته باشند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: نگاه صوری به مصوبات ستاد تنظیم بازار این زنجیره را با مشکل مواجه خواهد کرد و همه زحمات مسوولان را به هدر خواهد داد.

وی افزود: برخورد غیر مسوولانه با مسائل موجب وارد شدن ضرر غیر قابل جبران و جدی به برخی تولید کنندگان با سابقه می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا