اقتصادی

قیمت نفت کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل برگزیده های ایران به نقل از رویترز، پس از اینکه آمارها نشان داد ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی در آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کننده نفت، به میزان زیادی افزایش یافته است و همچنین با بیشتر شدن فشارها بر اوپک برای افزایش تولید، قیمت نفت در معاملات بازارهای جهانی کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۳۸ سنت کاهش ۸۳.۳۴ دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با یک دلار و ۵۴ سنت کاهش ۸۲.۳۷ دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار گفت: «پس از اینکه موسسه آمریکن پترولیوم، ششمین هفته متوالی افزایش ذخایر نفت آمریکا را منتشر کرد، قیمت نفت کاهش یافت.»

«رهبران دنیا تمام برگ برنده‌های خود برای فشار به اوپک پلاس را از دست داده‌اند و این بدان معناست که هر کاهش قیمتی ناشی از بهره برداری از ذخایر استراتژیک از چین یا آمریکا احتمالا خریداری خواهد شد.»

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نشست آب و هوایی گلاسگو از افزایش قیمت نفت و گاز به علت امتناع کشورهای عضو اوپک برای تولید بیشتر انتقاد کرد.

اوپک پلاس پنج شنبه نشست دارند و سیاستش در مورد تولید را بررسی خواهند کرد و انتظار می‌رود که برنامه افزایش ماهانه خود را ادامه دهند.

بنا بر اعلام آمریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی آمریکا هفته گذشته افزایش یافت، در عین حال ذخایر بنزین کاهش یافت.

انتهای پیام/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا