علمی و فناوری

قیمت وحشتناک آیپد پرو ۲۰۲۴/ عکس

قیمت وحشتناک آیپد پرو ۲۰۲۴/ عکس

به ادعای منابع آگاه در کره‌ی جنوبی، آیپد پروهای ۲۰۲۴ اپل به‌دلیل استفاده از صفحه‌نمایش OLED قرار است بسیار گران‌تر از آیپد پروهای فعلی باشند. نکته‌ی عجیب‌تر این است که قیمت آیپدهای رده‌بالای جدید از برخی از مدل‌های مک بوک نیز بیشتر خواهد بود.

اپل از همین حالا در حال فکر کردن به نحوه‌ی قیمت‌گذاری iPad Pro ۲۰۲۴ است. این تبلت در دو مدل ۱۱ اینچ و ۱۳ اینچ با قیمت پایه‌ی به ترتیب ۱٬۵۰۰ دلار و ۱٬۸۰۰ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

قیمت ۱٬۵۰۰ دلاری باعث می‌شود آیپد پرو ۱۱ اینچ ۲۰۲۴ بیش از ۸۰ درصد گران‌تر از آیپد پرو ۱۱ اینچ فعلی باشد که نمایشگر IPS LCD دارد با قیمت پایه‌ی ۷۹۹ دلار عرضه می‌شود. ازطرفی، آیپد پرو ۱۳ اینچ ۲۰۲۴ بیش از ۶۰ درصد گران‌تر از آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچ فعلی خواهد بود که برچسب قیمت ۱٬۰۹۹ دلار را یدک می‌کشد و صفحه‌نمایش مینی LED دارد.

قیمت اعلام‌شده برای آیپد پروهای ۲۰۲۴ حتی از برخی از مدل‌های لپ تاپ مک بوک که هم‌اکنون توسط اپل به فروش می‌رسند نیز بیشتر است. برای نمونه مک بوک ایر ۱۳٫۶ اینچ M۲ با قیمت پایه‌ی ۱٬۱۹۹ دلار عرضه می‌شود و مک بوک پرو ۱۳ اینچ M۲ با پرداخت ۱٬۲۹۹ دلار قابل‌تهیه است.

بر اساس گزارش مک‌رومرز به نقل از نشریه‌ی کره‌ای The Elec، فعالان صنعت تبلت واکنش‌های متفاوتی به افزایش قیمت آیپد پرو نشان داده‌اند. عده‌ای معتقدند که به دلیل بهره‌مندی آیپد پرو ۲۰۲۴ از نمایشگر باکیفیت OLED، چنین قیمتی منطقی است، اما گروهی دیگر می‌گویند قیمت پایه‌ی ۱٬۵۰۰ دلاری در نهایت به فروش تبلت‌های اپل ضربه می‌زند.

بخش بزرگی از افزایش قیمت آیپد پرو نتیجه‌ی استفاده از صفحه‌نمایش OLED است که مواد اولیه‌ی گران‌قیمتی دارد. گفته می‌شود اپل مشغول مذاکره با سامسونگ و ال جی بر سر قیمت پنل‌های اولدی است که با روش کاملا جدید ساخته می‌شوند.

به گفته‌ی منابع کره‌ای، قیمت پنل OLED برای دستگاه‌های ۱۰ اینچ فعلی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار است اما هزینه‌ی اضافی فرآیند ساخت پنل‌های جدید به ۲۷۰ تا ۳۵۰ دلار می‌رسد.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا