اقتصادی

قیمت پایین میوه نسبت به پاییز پارسال/ میوه‌فروش‌ها: تقاضا کم است

قیمت پایین میوه نسبت به پاییز پارسال/ میوه‌فروش‌ها: تقاضا کم است

اسدالله کارگر، با بیان این‌که بازار میوه در بهترین زمان خود از لحاظ تنوع به سر می‌برد، افزود: میوه های پاییز امسال زودتر به رنگ‌آوری و توزیع انبوه رسید و در حال حاضر به جز پرتقال که در مرحله عرضه نوبرانه است و هنوز به توزیع انبوه نرسیده، دیگر میوه‌های پاییز و همچنین تعداد زیادی از میوه های تابستان را در بازار داریم که تنوع بسیار خوبی برای مصرف‌کنندگان ایجاد کرده است.

با این حال به گفته این فعال صنفی، بازار میوه در مقایسه با قبل با تقاضای کمتری مواجه است. کارگر در این زمینه گفت: امروز فروشندگان به دنبال متقاضی می‌گردند و تقاضا به نسبت سال گذشته و تابستان با کاهش همراه بوده است، به همین دلیل بیشتر فروشندگان فعالیت خود را با کمترین سود مجاز دنبال می‌کنند.

در همین حال مشاهدات میدانی حاکی از این است که فراوانی عرضه باعث شده قیمت برخی میوه‌های پاییزه در بازار نسبت به هفته قبل کاهش داشته باشد، به طوری‌که قیمت انگور، خرمالو و انار نسبت به هفته های قبل روند کاهشی داشته است و این اقلام در مغازه‌ها به قیمت های مناسب‌تری عرضه می شوند. این در حالی است که بر اساس نرخنامه جدید میدان بزرگ میوه و تره‌بار تهران، کف و سقف قیمت عمده‌فروشی میوه و تره‌بار در این میدان در اولین هفته آبان، تغییری نسبت به هفته گذشته نداشته است.

قیمت پایین میوه نسبت به پاییز پارسال | میوه فروش ها: تقاضا کم است

۲۱۷۲۲۳

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا