اخبار روز

لاوروف به کنفرانس امنیتی مونیخ دعوت نشد

لاوروف به کنفرانس امنیتی مونیخ دعوت نشد

به گزارش رویترز، رویکرد ضد روسی غرب به بهانه جنگ در اوکراین ادامه دارد و با حذف مقامات روسی از کنفرانس های بین المللی ابعاد تازه ای به خود می گیرد.

«ریستوف هیوسگن» رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ امروز دوشنبه با اشاره به برخی اسامی مقامات سیاسی حاضر در این کنفرانس بین المللی، از دعوت نشدن «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه به کنفرانس مونیخ خبر داد.

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در این باره اعلام کرد که در کنفرانس امنیتی مونیخ امسال که قرار است از ۱۷ تا ۱۹ فوریه برگزار شود، صدها سیاستمدار از سراسر دنیا شرکت خواهند کرد. به گفته این مقام کنفرانس مونیخ، بیش از صد نفر از این مقامات سیاسی روسای جمهور، روسای دولت یا وزرای کشورهای مختلف هستند..

هیوسگن در ادامه تاکید کرد از این تعداد، ۱۵۰ نفر نیز نمایندگان بلندپایه دولت های مختلف هستند.

پیش از این در برخی گزارش های رسانه ای آمده بود که «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، در این کنفرانس شرکت خواهند کرد. هیوسگن حضوراین سیاستمداران را در نشست امسال تایید کرد.

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ همچنین تاکید کرد که حدود ۲۰ نماینده از کشور اوکراین و نیز برخی سناتورهای آمریکایی نیز در نشست امسال حضور خواهند داشت.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا