اخبار روز

لاوروف: تلاش غرب برای تضعیف روسیه و متحدانش شکست خورد

لاوروف: تلاش غرب برای تضعیف روسیه و متحدانش شکست خورد

به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که تلاش‌های غرب برای تضعیف روسیه و متحدان آن از جمله بلاروس شکست خورده است.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه پس از دیدار با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس در کنفرانس خبری مشترک با «سرگئی آلینیک» همتای بلاروسی خود در مینسک گفت: با رئیس جمهور بلاروس درباره رویکردهای راهبردی برای تعمیق همکاری بین دو کشور به ویژه در زمینه امنیتی، اقتصادی و نظامی رایزنی کردیم. روسیه و بلاروس در زمینه سیاست خارجی مشترک توافق دارند.

لاوروف در ادامه افزود: ما نگرانی خود را از رویکرد آمریکا و کشورهای دنباله رو آن در زمینه گسترش ناتو اعلام کرده ایم. تلاش‌هایی برای مداخله در امور داخلی روسیه و بلاروس جریان دارد و اعمال تحریم‌ها با هدف تضعیف اقتصاد و ثبات سیاسی دو کشور، در همین راستا انجام می‌شود، اما تلاش غرب برای تضعیف اقتصاد و ثبات سیاسی روسیه و بلاروس شکست خورده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد:: غرب، اوکراین را به نقطه آغاز برای فعالیت‌های تخریبی علیه کشورهای متحد منطقه تبدیل کرده است. غربی‌ها بر گسترش ناتو به سمت شرق و نزدیک کردن زیرساخت‌های نظامی خود به مرزهای ما اصرار دارند و این رویکرد با تعهدات آنها تناقض دارد. غرب از توافقنامه مینسک برای خریدن وقت به منظور آماده سازی برای جنگ علیه ما سو استفاده می‌کند. ما برای مقابله مشترک با هر گونه تهدیدات خارجی که قصد ضربه زدن به روسیه و بلاروس را داشته باشد، آماده ایم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان امنیت و همکاری اروپا معیارهای دوگانه‌ای را در رفتار با روسیه در پیش گرفته است و بیطرفانه و بر اساس توافقی که بین همه کشورهای عضو این سازمان وجود دارد، رفتار نمی‌کند. ما به اطلاعاتی درباره اقدام سازمان امنیت و همکاری اروپا با همکاری کی یف برای فراهم کردن زمینه به منظور انجام عملیات علیه غیرنظامیان دست یافته ایم و در این خصوص تحقیق می‌کنیم. این سازمان از اصولی که در هلنسکی بر اساس آن بنیان گذاشته شد، منحرف شده است.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا