Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
لاوروف: جنگ اوکراین نیابتی نیست،جنگ واقعی غرب با روسیه است - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

لاوروف: جنگ اوکراین نیابتی نیست،جنگ واقعی غرب با روسیه است

لاوروف: جنگ اوکراین نیابتی نیست،جنگ واقعی غرب با روسیه است

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مالیدی پاندور، همتای آفریقای جنوبی خود گفت: وقتی در مورد آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد صحبت می‌کنیم، در مورد این واقعیت صحبت می‌کنیم که این دیگر یک جنگ نیابتی نیست، بلکه تقریباً یک جنگ واقعی روسیه با غرب است. غرب برای مدت طولانی در مقابل روسیه آماده می‌شود و سعی می‌کند هر چیز روسی را از بین ببرد: از زبان تا فرهنگ، آنچه قرن ها در اوکراین بوده است و مردم را از صحبت به زبان مادری خود منع کند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت که روسیه از انجام مذاکرات با اوکراین امتناع نمی‌کند و هرچه غرب از مذاکره، طولانی‌تر خودداری کند، یافتن راه‌حل برای درگیری دشوارتر خواهد شد.

لاوروف گفت: ما بیش از یک بار، همانطور که رئیس جمهور (پوتین) گفت، تاکید کرده‌ایم که مذاکرات را رد نمی‌کنیم، اما کسانی که آن را رد می‌کنند باید درک کنند که هر چه این روند طولانی‌تر شود یافتن راه حل و مذاکرات دشوارتر می‌شود.

لاوروف خاطرنشان کرد که بر اساس سخنان ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، یا نمایندگان دولت آمریکا یا اتحادیه اروپا، هنوز برای اوکراین برای شروع مذاکره زود است.

وی ادامه داد: مستقیماً می‌گویند در این مورد باید بیشتر به دست آوریم و مذاکرات را از موضع قدرت آغاز کنیم و باید روسیه را به مرزهای یک ساله برگردانیم.

لاوروف در پاسخ به سوالی درباره کشورهایی که می‌توانند در حل مناقشه بین روسیه و اوکراین میانجیگری کنند، گفت که ولودیمیر زلنسکی سپتامبر گذشته فرمانی را امضا کرد که یک سند رسمی الزام‌آور است و هر مقام اوکراینی را از مذاکره با طرف روسی منع می‌کند. بنابراین، می‌توان از هر واسطه‌ای خواست توضیح دهد که طرف اوکراینی تحولات بعدی رویدادها را چگونه می‌بیند.

وزیر خارجه روسیه از واکنش‌های گسترده به رزمایش مشترک این کشور با چین و آفریقای جنوبی ابراز تعجب کرد و گفت که مسکو به دنبال برانگیختن دیگر کشورها و ایجاد جنجال نیست.

او گفت: درباره رزمایش‌های دریایی چیزی برای گفتن ندارم. سه کشور مستقل رزمایشی برگزار کردند که هیچ قانون بین‌المللی را نقض نمی‌کند. نمی‌فهمم چرا این باید «واکنش‌های متفاوتی» دریافت کند.

وی افزود: همکاران آمریکایی ما فکر می‌کنند که در دنیا فقط خودشان حق دارند رزمایش برگزار کنند. آن‌ها امروزه در چهارچوب استراتژی هند-آرام پیرامون چین رزمایش دریای برگزار می‌کنند، در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان، ولی این واکنش‌های متفاوت را در آنجا نمی‌بینیم!

این وزیر خارجه روسیه با اینکه روسیه به دنبال جنجال و تحریک دیگر کشورها نیست، گفت که رزمایش‌های چین، روسیه و آفریقای جنوبی کاملا شفاف هستند، زیرا همه طرفین اطلاعات لازم را منتشر کرده‌اند.

لاوروف گفت: ما صرفا می‌خواهیم حقوق کشورها در نظام بین‌المللی طبق منشور ملل متحد رعایت شود.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا