اخبار روز

لاوروف: روسیه در مورد توافق غلات فریب خورد

لاوروف: روسیه در مورد توافق غلات فریب خورد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تأکید کرد که تمام وعده هایی که به عنوان بخشی از قرارداد صادرات غلات به مسکو داده شد، دروغ بود.

وی گفت: دلیل اصلی خروج ما از این توافق و از بین رفتن آن این بود که تمام آنچه به ما وعده داده شده بود دروغ بود.

لاوروف در ادامه تصریح کرد که ابتکار غلات دریای سیاه دو بخش داشته است. وی افزود: این بسته‌ای بود که از طریق گفتگو ایجاد شد و منافع طرف‌ها و سایر شرکت‌کنندگان را منعکس می‌کرد. با این حال، اگرچه بخش مربوط به اوکراین از این بسته به طور کاملاً مؤثر اجرا می‌شد، بخش مربوط به روسیه اصلاً اجرا نمی‌شد.

لاوروف: غرب حاضر به اجرای شروط روسیه در توافق غلات نیست
پوتین: غرب به وعده‌هایش عمل کند، به توافق غلات بازمی‌گردیم

این دیپلمات ارشد خاطرنشان کرد که از مسیرهای عبور غلات برای حمله به کشتی‌های روسی استفاده شده است.

لاوروف گفت: زمانی که (این توافق) اجرایی شد، همان مسیرهایی که تفنگداران دریایی ما در دریای سیاه برای عبور ایمن کشتی‌های غلات باز کرده بودند، چندین بار برای پرتاب هواپیماهای بدون سرنشین سطحی در حملات علیه کشتی‌های روسی استفاده شد.

وزیر خارجه روسیه افزود: ما چندین بار هشدار دادیم اما با این حال (این حملات) ادامه یافت.

وی همچنین به انفجارهایی که در خطوط لوله گاز نورد استریم و خط لوله آمونیاک تولیاتی-اودسا رخ داد، اشاره کرد و گفت که “هیچ کس قصد بررسی” این حوادث را ندارد.

وی در ادامه گفت: این نمونه دیگری از مخفی کردن مهمترین حقایق و ساختن دروغ دیگری برای اجرای طرح‌های ژئوپلیتیکی بیشتر است. این فهرستی است که شامل حادثه بوچا، داستان سالزبری و حماسه ناوالنی می‌شود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا