سیاسی

لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۲ به صورت عادی بررسی می شود

لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۲ به صورت عادی بررسی می شود

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه (۲۲ مرداد) مجلس در روند بررسی تقاضای فوریت لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۲ با دوفوریت این لایحه با ۶۳ رأی موافق، ۱۴۶ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند. همچنین نمایندگان با یک فوریت لایحه مذکور با ۹۰ رأی موافق، ۱۲۵ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند. از این رو لایحه مذکور به صورت عادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

موافقت مجلس با بررسی لایحه حجاب براساس اصل ۸۵

داوود منظور در دفاع از دوفوریت لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۲ گفت: در حال حاضر در حال اجرای بودجه سال ۱۴۰۲ هستیم، قانون‌گذاری که در مجلس انجام شد راهگشای بسیاری از مشکلات است، تحولات بسیار خوبی رقم خورده تا دولت بتواند خدمات شایسته‌ای را آنگونه که مجلس تعریف کرده است، اجرا کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: این تقاضای اصلاح لایحه ناظر بر برخی مشکلات و موانع اجرایی کوچک است، موانعی که باعث شده است قانون بودجه به طور کامل و سریع اجرا نشود. با این اصلاحات کمک می‌شود احکام قانون بودجه روان‌تر اجرا شود چرا که ما روزانه برای ارائه خدمات به ابزار بودجه نیازمندیم.

وی بیان کرد: طبق قانون بودجه دولت ۱.۴میلیون بشکه نفت را روزانه صادر می‌کند که با همکاری وزارت نفت توانسته‌ایم از مرز ۱.۴ میلیون بشکه عبور کنیم از این رو از مجلس اجازه می‌خواهیم مازاد ظرفیت تولید نفت را صادر کنیم و منابع حاصل از این صادرات را صرف توسعه زیرساخت و تکمیل طرح‌های ناتمام و بازپرداخت بدهی دولت به صندوق تأمین اجتماعی و صندوق توسعه ملی شود.

منظور با بیان اینکه برخی ردیف‌های بودجه به دستگاه‌های خاص اختصاص پیدا کرده است، گفت: اما در ابلاغ موارد صرفا به یک دستگاه داده شده است که ما در لایحه دوفوریتی اصلاح قانون بودجه، اصلاح ۲۵ مورد را تقاضا کرده‌ایم. همچنین بحث دریافت مالیات از حقوق اعضای هیأت علمی و قضات باعث ایجاد نارضایتی شدید شده است و برخی اعضای هیأت علمی خواستار ترک خدمت شده‌اند که لازم می‌دانیم این موارد اصلاح شود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا