اقتصادی

لایحه کشتیرانی تجاری ایران در مرحله تصویب در کمیسیون‌های دولت

به گزارش خبرنگار اقتصادی برگزیده های ایران،‌ محمد راستاد امروز در مراسم تودیع خود از سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در ۴ سال اخیر تلاش شد آثار تحریم‌ها بر صنعت حمل و نقل دریایی تعدیل و کمرنگ شود تا دچار اختلال نشویم که به خوبی این هدف محقق شد.

وی اضافه کرد: امروز دنیا ساخت کشتی با ظرفیت ۲۳ هزار TEU و آبخور ۱۷.۵ متر ساخته می‌شود و بنادر ما باید برای پذیرش این کشتی‌ها آماده باشد.

وی گفت: توسعه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی در زیرساخت اصلی یک اسکله و تا پایان سال در دو اسکله به پایان می‌رسد.

مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی افزود: سه پست اسکله نفتی در بندر شهید رجایی در دستور کار قرار گرفت همچنین در بنادر اصلی ما خلاء‌هایی در برج کنترل داشتیم که این ساختمان‌ها در چابهار به زودی بهره‌برداری می‌شود و در بنادر امام خمینی (ره) و شهید رجایی نیز تکمیل خواهد شد.

راستاد با بیان اینکه فاز یک توسعه بندر چابهار برای ظرفیت ۸.۵ میلیون تن اجرا شد گفت:‌در بندر چابهار احداث پایانه غلات و سیلوی ۱۰۰ هزار تنی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به پروژه جزیره نگین در بندر بوشهر گفت:‌ توسعه بندر کنگان نیز با دستور رئیس‌جمهور در دستور کار قرار گرفته است.

راستاد اضافه کرد:‌در بندر انزلی  اسکله‌های کانتینری در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بعد از ۴۸ سال دو فروند لایروب مکنده مخزن‌دار مدرن تأمین شد که یک فروند برای بنادر هرزمگان و سیستان و بلوچستان و یک فروند به بنادر بوشهر و خوزستان اختصاص یافت.

راستاد با اشاره به کاهش میانگین توقف کشتی کالای اساسی از ۸ روز به دو روز در بندر امام گفت: برای پایانه مواد معدنی و فولادی در بندر شهید رجایی قرارداد مناسبی امضاء‌شد.

وی اضافه کرد: ۳۳۰ قرارداد اپراتوری به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در این ۴ سال منعقد شد.

مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در سال ۹۷ سند چشم‌انداز سازمان بنادر و دریانوردی برای افق ۲۰ ساله در هیأ‌ت عامل به امضاء‌رسید که در مرحله تصویب شورای عالی دریایی است.

مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: همچنین لایحه کشتیرانی تجاری ایران در مرحله تصویب در کمیسیون‌های دولت است.

وی اضافه کرد: ۴۲ هزار میلیارد تومان و ۳۰۰ پروژه در قالب طرح توسعه بنادر تجاری باید در آینده اجرا شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا