Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
لبنان خواستار از سرگیری روابط ایران و عربستان شد - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

لبنان خواستار از سرگیری روابط ایران و عربستان شد

لبنان خواستار از سرگیری روابط ایران و عربستان شد

به گزارش النشره، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در مراسم افتتاح ساختمان جدید سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت شرکت و سخنرانی کرد.

در این مراسم علی باقری، معاون وزیر خارجه ایران و مجتبی امانی، سفیر ایران در بیروت و شخصیت های سیاسی دیگر حضور داشتند.

نبیه بری در سخنان خود خواستار ایجاد فضای مناسب برای موفقیت تلاش های دولت عراق برای نزدیک کردن روابط ایران و عربستان شد.

وی گفت که قدرت و پیشرفت و شکوفایی امت و کامل شدن هلال اسلامی- مسیحی در آسمان عربیت و طلوع فجری دیگر در فلسطین نیاز مبرمی به این روابط برادرانه و ضروری دارد و ما گزینه ای جز بهبود روابط نداریم.

بری گفت که ایران علیرغم برخی انکارها دوست لبنان است، عجیب است که کشوری پیشنهاد حمایت و کمک می دهد اما با آن موافقت نمی شود، ننگ بر زمانه ای که از تحریم های دیگران می ترسیم و تسلیم آن ها می شویم و از حمایت برخی طرف های دیگر فرار می کنیم.

به گزارش ایسنا، علی باقری، معاون وزیر خارجه نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از ۴۴ سال تحریم و فشار حداکثری، دستاوردهای فراوانی را به منصه ظهور گذاشته است.

علی باقری  افزود: مقاومت مردم لبنان در برابر رژیم صهیونیستی باعث‌ شد که لبنان نمونه ای بارز از مقاومت در برابر ظلم باشد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم لبنان در برابر تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد.

باقری روز سه شنبه وارد بیروت پایتخت لبنان شد و قرار است در این سفر با مقامات سیاسی لبنانی و رهبران گروه های مقاومت فلسطینی دیدار و گفت وگو کند.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا