لرستان

لرستان در حوزه فناوری‌های نوین و کشت گلخانه‌ای وضعیت خوبی ندارد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، سیدجواد ساداتی نژاد صبح امروز در حاشیه افتتاح چند طرح آبخیزداری در خرم‌آباد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان لرستان قطب کشاورزی و دام‌پروری کشور است، اظهار داشت: لرستان ظرفیت‌های بسیار بی‌نظیری در توسعه کشاورزی و دامپروری دارد و با مطالعات انجام گرفته و با توسعه صنایع تبدیلی در این منطقه تلاش می‌کنیم تا از خام‌فروشی در استان جلوگیری کنیم. 

وی با بیان اینکه ظرفیت بی‌نظیر دیم در این استان باید در باغات در اراضی شیب دار احیا شود، افزود: با توجه به اینکه مشکل لرستان اشتغال است، باید آبخیز‌داری را در استان توسعه دهیم و  در مصوبه سفر استانی که بعد از ظهر امروز با حضور رییس جمهور قطعی می‌شود اعتبار خوبی برای توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و حفظ آب و خاک در استان دیده شده که می‌تواند در کاهش سیلاب و تقویت آب‌های زیرزمینی موثر باشد و اثر بسیار خوبی در توسعه کشاورزی در این استان دارد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: مصوباتی که در این سفر در زمینه آبیاری های نوین، انتقال آب با لوله، در مورد فعالیت‌های آب‌‌خیزداری، حمایت از عشایر منطقه که تضمین کننده پروتئین هستند، جلوگیری از زوال جنگل‌های زاگرس دیده شده، اعتبار بسیار خوبی است. 

وی گفت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از این سفر ستاد نجات جنگل‌های زاگرس را استارت بزنیم و این میراث بین نسلی را حفظ کنیم. 

ساداتی نژاد عنوان کرد: با بازدیدهایی که از شهرستان سلسله و دلفان انجام می‌دهیم و اطلاعاتی که از مجموعه کشاورزی و منابع طبیعی استان هست تلاش می‌کنیم در زمینه ایجاد اشتعال جدید برپایه دام‌پروری و کشاورزی کارهای موثری انجام دهیم تا دام‌پروری بتواند در حوزه صنعتی هم که ظرفیت‌های خوبی است توسعه پیداکند. 

وی با تاکید بر اینکه در حوزه فناوری‌های نوین و روش‌های کشت جدید نیز متاسفانه در حوزه گلخانه وضعیت خوبی لرستان ندارد بیان کرد: لرستان سطح ۷۹ هکتار جمعیت گلخانه دارد که در این زمینه با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی کار انجام می‌شود که در مصوبات سفر برای سرمایه‌گذاران  مصوبات خوبی دیده شده است. 

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: لرستان در بحث آبزی‌پروری رتبه اول کشور را دارد و در زمینه شهرک‌هایی که پیش‌بینی شده و زیر ساخت‌ها نیز مصوبات خوبی در سفر دیده شده است.

انتهای پیام/ع


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا