مرکزی

لزوم آمادگی کامل سازمان‌های متولی در اجرای طرح رزمایش زمستانه/حضور ۹۰ تیم ثابت پلیس مرکزی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک صبح امروز با حضور فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی، فرمانده انتظامی استان مرکزی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی و برخی مسؤولین رزمایش طرح زمستانه پلیس و یگان‌های امدادی در آستانه فصل سرما برگزار شد.

فرزاد مخلص‌الائمه ضمن گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به اینکه بسیج یک سازمان محدود نیست بلکه نهادی مردمی و در خدمت مردم است بیان داشت: ولایتمداری و شهادت‌طلبی از ویژگی‌های افراد بسیجی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: نیروی پلیس؛ نیرویی سرافراز، پرتلاش و مورد اعتماد  و اطمینان مردم و مسئولیت‌های آنان در طرح محدودیت‌های ترافیکی در اجرای طرح زمستانه سنگین است.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه این استان نقطه اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است افزود: با توجه به اینکه محورهای مواصلاتی استان مرکزی پرتردد می‌باشند تأمین امنیت جاده‌ها و خدمات‌رسانی به شهروندان در حوزه‌های ترافیکی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

مخلص الائمه با قدردانی از زحمات لحظه‌لحظه کارکنان نیروی انتظامی و همراهی دیگر دستگاه‌های امدادی در خدمات‌رسانی شبانه‌روزی به مردم گفت: حضور پلیس در جامعه احساس امنیت در بین شهروندان را به همراه دارد.

رئیس شورای تأمین استان مرکزی حضور پلیس را در جامعه امنیت بخش دانست و تصریح کرد: مردم نیز در تأمین امنیت ترافیکی نقش مهمی دارند که با رعایت قوانین و مقررات مراقب سلامت خود و دیگر افراد جامعه هستند.

وی اظهار داشت: همواره باید متعهدانه تلاش کنیم تا خدمتگزار شایسته‌ای برای مردم و نظام اسلامی باشیم و از هیچ تلاشی در ارتقاء سطح امنیت ترافیکی شهروندان و کاهش حداکثری تصادفات دریغ نداشته باشیم.

استاندار استان مرکزی خاطرنشان کرد: ادارات و سازمان‌های متولی اجرای طرح زمستانی از جمله هلال‌احمر، فوریت‌های پزشکی، اداره راه و شهرسازی، شهرداری و… با بسیج امکانات و نیروهای خود با حضور به‌موقع در معابر درون و برون‌شهری و ارائه خدمات شایسته و درخور و شأن و منزلت مردم، باید با آمادگی کامل نسبت به مرتفع نمودن مشکلات احتمالی در اجرای این طرح اقدام کنند.

 

حضور ۹۰ تیم ثابت پلیس مرکزی در معابر درون و برون‌شهری

فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در این رزمایش گفت: با توجه به آغاز فصل سرما و تغییرات شرایط جوی و احتمال بارش نزولات آسمانی، برنامه‌ریزی‌های کاربردی از ماه‌ها پیش در جلسات هماهنگی بین سازمانی انجام شده است.

سردار حسن مفخمی شهرستانی با اشاره به آمادگی کامل نیروهای امدادی از جمله سازمان آتش‌نشانی، راهداری، هلال‌احمر، اورژانس، شهرداری، سازمان اتومبیل‌رانی و گردشگری در کنار پلیس در اجرای طرح زمستانه ترافیکی خاطرنشان کرد: با آغاز این طرح، نیروهای خدماتی و امدادی با استفاده از حداکثر توان اجرایی و امکانات موجود، آماده ارائه خدمات مضاعف در ایام زمستان به هم‌وطنان در محورهای مواصلاتی استان هستند.

 

وی با بیان نقش راهبردی معابر این استان در اتصال محورهای شمالی کشور به محورهای جنوبی و نیز محورهای شرقی به محورهای غربی کشور افزود: حضور پلیس و نیروهای خدماتی و امدادی در طول این مسیرها ارتقاء امنیت ترافیکی و قوت قلب برای مسافران در طول تردد در محورهای مواصلاتی به شمار می‌رود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تأکید بر پوشش اغلب محورهای استان مرکزی در طرح زمستانه پلیس مرکزی اظهار داشت: ۹۰ تیم ثابت در معابر درون‌شهری و گردنه‌های برف‌گیر و حادثه‌ساز برون‌شهری استان مرکزی، از آغاز تا پایان این طرح، آماده ارائه خدمات مختلف ترافیکی به هموطنان خواهند بود.

مفخمی شهرستانی با اشاره به نقش غیرقابل انکار طرح زمستانه در کاهش تلفات حوادث جاده‌ای، یادآور شد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا در پایان اجرای این طرح، شاهد روند کاهشی در وقوع تصادفات رانندگی باشیم.

 

وی با تأکید بر نقش بسیار مهم و انکارناپذیر انسجام و هماهنگی دستگاه‌های مختلف در اجرای موفقیت‌آمیز طرح زمستانه اضافه کرد:‌ اجرای رزمایش طرح زمستانه پلیس‌راه و راهور استان مرکزی با تلاش و همت بلند دستگاه‌های دخیل چون راهداری، اورژانس، هلال احمر، امداد خودرو، آتش‌نشانی، شهرداری و نقش اثرگذار اصحاب رسانه از اول آذرماه تا بیستم  اسفندماه تداوم خواهد داشت.

رئیس پلیس استان مرکزی در پایان با قدردانی از تعامل و همکاری همه سازمان‌های اجرایی با نیروی انتظامی به منظور اجرای هرچه بهتر این طرح بیان کرد: امیدواریم که با اقدامات تمهیدی انجام شده در طرح زمستانه، شاهد افزایش انضباط ترافیکی، ایمنی ترددها در محورهای مواصلاتی، مدیریت حوادث ترافیکی و ارائه خدمات روزافزون به هموطنان، در اجرای این طرح باشیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا