آذربایجان غربی

لزوم احیای امور اجتماعی توسط جوانان انقلابی

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه سیّد محمود صفری فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی، شامگاه سه شنبه در سیزدهمن همایش از سلسله همایش‌های «جهاد تبیین» که با موضوع «احیای امر اجتماعی، کلید تحقق جامعه‌ی عدالت محور»، در شهرستان بوکان واقع در استان آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: جوانان مومن و انقلابی امروز باید نهضت‌هایی را برای احیای امر اجتماعی به راه بیندازند و امر اجتماعی باید بسط پیدا کند.

وی افزود: امر اجتماعی یعنی اقداماتی که معطوف به اصلاح ساختار و کلّیّت جامعه بوده و با اقدامات فردی و جمعی متفاوت است.

فرمانده ناحیه‌ی بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: به عنوان مثال اگر کسی به فرد مستمندی کمک کند، کاری فردی انجام داده است و اگر چند نفر با هم به کمک یک یا چند خانواده بروند، کاری جمعی صورت گرفته اما تشکیل یک هسته‌ی مطالبه‌گر برای کنش‌گری معطوف به ریشه‌های فقر، کاری اجتماعی محسوب می‌شود.

صفری در ادامه گفت: در اندیشه‌ی متفکرین انقلاب اسلامی، جامعه اصالت دارد و ما معتقدیم که در دین ما چه نعمت و چه نقمت را به جمع و جماعت می‌دهند.

وی ابراز داشت: سعادت و شقاوت جامعه در گرو حرکت‌ عمومی آن جامعه است نه حرکت‌های فردی و از نظر تربیتی نیز اسلام اعتقادی به رویکرد گلخانه‌ای ندارد.

فرمانده ناحیه‌ی بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی گفت: یک فرد عارف که به جای ۱۷ رکعت ۵۱ رکعت نماز می‌خواند اما کاری با بقیه نداشته باشد بر اساس آن‌چه که آموخته‌ایم یک مومن متعبد انقلابی محسوب نمی‌شود.

وی بیان کرد: یک فرد که خود را مومن می‌داند چگونه می‌تواند نسبت به مسائل جامعه و مردم بی‌اعتنا باشد در حالی که بی‌تفاوتی جایی در مبانی اعتقادی ما ندارد.

صفری خاطرنشان کرد: طبق فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب بی‌تفاوتی نسبت به فقر از نشانه‌های تکذیب دین است، همچنین ایشان در مباحث کتاب طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی، وجود جامعه‌ی طبقاتی را نفی عبودیت الهی می‌دانند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب دو سال قبل نسبت به دو خطر انفعال و انحراف هشدار دادند که با توجه به فکت‌هایی که مشاهده کرده‌ایم خطر انفعال جدی‌تر است.

فرمانده ناحیه‌ی بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ما امروز به برخی فردگرایی‌های مذهبی ولو با نام انقلابی‌گری نقد داریم و آن‌ها را از نظر ماهیت از جنس انجمن حجتیّه‌ می‌دانیم.

وی در ادامه گفت: بزرگترین سرمایه‌ی انقلاب اسلامی مردم هستند و نظام امام و امّت بدون امّت معنایی ندارد.

صفری ابراز داشت: متاسفانه موضوع حکمرانی مردمی آن‌طور که باید تبیین نشده و برخی افراد حد و حدود دخالت مردم در امور را فقط محدود به انتخابات می‌دانند در حالی که این‌گونه نیست و در مدل جمهوریت اسلامی، نظر و اراده و خواست مردم باید نقش‌آفرین باشد.

وی بیان کرد: مثال دفاع مقدس بارزترین مویّد این ادعا است که بدون مردم کار پیش نمی‌رود و هر جا مردم در صحنه باشند و جهت‌گیری ما اسلامی باشد به توفیقات بزرگی دست پیدا می‌کنیم اما متاسفانه عده‌ای حضور مردم را خوب اما غیرضروری می‌دانند در حالی که این امر یکی از ضروریات است.

فرمانده ناحیه‌ی بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی ضمن بیان این که جوانان باید به مسائل اصلی کشور ورود پیدا کنند، افزود: طبق فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب وجود حلقه‌های میانی از جوانان مومن و انقلابی تنها راه پیشرفت کشور است.

وی تصریح کرد: محافظه‌کاری‌ها باعث شده امر اجتماعی روی زمین بماند، افراد محافظه‌کار از آن‌جایی که آرمان‌باخته و تحوّل‌گریز‌اند هیچ‌وقت به قلّه نگاه نمی‌کنند.

صفری اظهار کرد: مرگ و ننگ بر کسانی که در قامت انقلابی‌گری محافظه‌کار هستند.

وی با اشاره به لزوم دستیابی به جامعه‌ای عدالت‌محور گفت: در یک جامعه‌ی عدالت‌محور تبعیض وجود ندارد و به تبع آن فقر و فساد نیز جایی ندارد و در چنین جامعه‌ای پول و پارتی و زور تعیین‌کننده نیستند.

فرمانده‌ ناحیه‌ی بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی افزود: در یک جامعه‌ی عدالت‌محور صرفا تخصص و تعهد عامل پیشرفت است نه رانت و رانت‌بازی، در چنین جامعه‌ای خدمت بی‌منت ارزش است نه راضی کردن مافوق، در این جامعه فقیر هر روز فقیرتر و غنی هر روز غنی‌تر نمی‌شود و علی‌رغم این که همه در تکاپو هستند نگاه مادّی غلبه ندارد.

وی ابراز داشت: مارکسیسم و لیبرالیسم نتوانستند پاسخگوی نیازهای انسان باشند و زخم‌های کهنه‌ی بشریت مانند فقر و ظلم و گرسنگی را مداوا نمایند.

صرفی خاطرنشان کرد: صرفا با سخنرانی و غر زدن، زخم‌های بشریت التیام پیدا نمی‌کنند و ما امروز برای برقراری تمدّن نوین اسلامی، یعنی بازتولید حکومت نبوی باید هم عهد و پیمان شویم.

انتهای پیام


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا