Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
لزوم از بین رفتن امپراتوری انحصار برخی رشته‌های پزشکی/ انتقاد از توزیع ناعادلانه پزشکان - خبرگزاری برگزیده های ایران
اجتماعی

لزوم از بین رفتن امپراتوری انحصار برخی رشته‌های پزشکی/ انتقاد از توزیع ناعادلانه پزشکان

عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت برگزیده های ایران، با اشاره به کمبود پزشک در مناطق مختلف کشور و عدم توزیع عادلانه متخصصان اظهار داشت: در دانشگاه ایرانشهر که قطب پزشکی جنوب شرقی کشورمان محسوب می‌شود با یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت فقط یک جراح متخصص مغز و اعصاب دارد.

وی ادامه داد: اکثر متخصصانی که در ایرانشهر و اطراف آن حضور دارند در قالب گذران طرح خود به آن شهرها آمده‌اند و وقتی طرح‌شان به پایان برسد بلافاصله به شهرهای خود و کلانشهرها عزیمت می‌کند و متأسفانه هیچگونه سیاستی برای ماندگاری پزشکان و اعمال اقدامات حمایتی از آنها وجود ندارد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه تعداد پزشکان متخصص در مناطق محروم و شهرهای کوچک بسیار کم است و مشکلات درمانی در بخش‌ها و روستاها بسیار زیادتر از این حرف‌ها است.

درخشان با بیان اینکه آبان‌ماه زمان تقسیم‌بندی پزشکان متخصص است، عنوان کرد:‌ وزارت بهداشت می‌تواند با ایجاد جذابیت‌های لازم اعم از دستمزد و برخی امکانات و مزایا شرایط را به سمت و سویی ببرد که پزشکان در قالب طرح بعد از پایان دوره طرح‌شان در همان منطقه بمانند. 

وی افزود: این انحصار در رشته پزشکی که عده‌ای برای خود امپراتوری ایجاد کرده‌اند بایستی در کشورمان حل شود و بتوانیم پزشکان بیشتری در کشورمان تربیت کنیم و یا اینکه در دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرستان‌ها تعداد پزشکان بومی آموزش دیده را افزایش دهیم تا آنها فقط در همان حوزه استحفاظی به فعالیت بپردازند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سهمیه‌های تخصیصی پزشکان طرح و یا متخصصان در شهرستان‌ها بسیار ناچیز است و به هیچ‌وجه جوابگوی نیازهای بهداشتی و درمانی شهرستان‌ها نیست.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا