گیلان

لزوم استفاده از ظرفیت تولید ماهیان خاویاری در شفت

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، اسدالله عباسی ظهر امروز در حاشیه بازدید از یک واحد پرورش و تکثیر ماهیان خاویاری و نیز یک واحد تولید مرغ گوشتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هر نقطه از گیلان دارای استعدادی خاص در عرصه‌های اقتصادی است، اظهار کرد: تمامی شهرستان‌های گیلان دارای ظرفیت و استعدادی خاص در حوزه‌های مختلف هستند که باید در راستای رونق اقتصاد به آن توجه کرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به به فعالیت‌های جانبی در کنار کار کشاورزی به منظور ارتقاء وضعیت اقتصادی جامعه افزود: باید از تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان و نیز ارتقاء سطح معیشت مردم استان بهره‌مند شویم.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت پروش ماهیان خاویاری در شهرستان شفت گفت: در شهرستان شفت دو مجموعه پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت فعلی ۱۶ تن، ۹۸۰ پهنه استخر ماهیان گرم آبی و ۱۶ مزرعه ماهیان گرم آبی فعالیت دارد که باید از این ظرفیت در راستای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی منطقه کمک کرد.

عباسی، گیلان را یکی از قطب‌های تولید مرغ در کشور دانست و بیان کرد: در شفت ۵۲ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه در هر دوره و نیز دو واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۸۵۰ هزار قطعه در هر دوره فعال است.

 

وی با ابراز خرسندی از ثبت ملی گلاب‌گیری گیلده صفت در فهرست آثار ملی بیان کرد: در روستای گیلده شفت نخستین سایت گلاب گیری جدید در سال  ۱۳۸۹ تشکیل، باغ‌ها و سایت‌های گلاب‌گیری توسعه یافت و گلاب گیری گیلده به عنوان یک میراث معنوی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا