خراسان رضوی

لزوم استفاده از ظرفیت معتمدان و علما در رفع اختلاف بین مردم

به گزارش برگزیده های ایران از تربت جام، غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان تربت جام، با اشاره به همدلی امامان جمعه و جماعات، فرماندار، مردم، مسئولان و قوای مسلح با دستگاه قضایی تربت‌جام گفت: با احترامی که به علمای تشیع داشته و دارم، انصافاً علما و حوزه‌های علمیه اهل سنت تربت‌جام در حل اختلافات خانوادگی، مدنی و نزاع‌های جزایی موفق‌تر عمل کردند و اختلافات و امور روزه مره را بهتر و بیشتر به صلح و سازش ختم نمودند.

وی با قدردانی از هماهنگی مطلوب و ستودنی در بین مدیران و نیروهای مسلح که منجر به خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم شهرستان مرزی تربت‌جام شده است افزود: حافظان مرزی، ارتش، نیروهای مسلح، مرزبانان هوشمند و نیروهای امنیتی با کمک مردم از مرز به‌خوبی پاسداری می‌کنند.

صادقی با تقدیر از نقش مهم امامان جمعه و جماعات شیعه و اهل سنت در حل اختلافات مردم اظهار کرد: بخش عمده‌ای از اختلافات خانوادگی با دخالت علما و با توافق به صلح و سازش می‌رسد. چراغی که در بین زوجین خاموش می‌شود را علما روشن کرده و به تقویت کانون خانواده مبدل می‌کنند. باید از ظرفیت معتمدان و علما در رفع اختلاف بین مردم و به ‌خصوص در اختلافات خانوادگی کمال استفاده را ببریم.

گفتنی است در این مراسم حجت‌الاسلام نجف زاده و حسن وزیری به ترتیب به عنوان رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب تربت‌جام معرفی شدند و از زحمات احمد عارفی نیا و حمید علیزاده رئیس دادگستری و دادستان سابق تربت‌جام تجلیل شد.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا