اخبار روز

لزوم اقتدار بیشتر در قبال اقدام آمریکایی‌ها در ماجرای عدم صدور ویزای والیبالیست‌ها/ بزرگی ایران را حفظ کنید

لزوم اقتدار بیشتر در قبال اقدام آمریکایی‌ها در ماجرای عدم صدور ویزای والیبالیست‌ها/ بزرگی ایران را حفظ کنید

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود از هفته سوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ از ساعت ۳ بامداد امروز (چهارشنبه) به مصاف فرانسه رفت و با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد. این نتیجه در حالی رقم خورد که ویزای تعدادی از اعضای تیم ایران از جمله بهروز عطایی از سوی کشور آمریکا صادر نشد تا تیم کشورمان بدون حضور سرمربی و برخی دیگر از نفرات اصلی خود، به میدان برود.

صادر نشدن ویزا در حالی صورت گرفت که طی هفته‌های منتهی به مسابقه امروز، این موضوع مورد بحث بود. حتی  در اجلاس فدراسیون جهانی والیبال هم مطرح شد، اما اتفاق خاصی رخ نداد تا یک بار دیگر ثابت شود برخلاف ادعاهای دروغین نهادهای بین المللی ورزش، سیاست از ورزش جدا  نیست و اتفاقاً این دو مقوله در دنیای امروز و دربین مدعیان این شعار ارتباط نزدیکی به یکدیگر دارند و بر روی هم تاثیر می‌گذارند.

با وجود آنکه بارها و بارها از سوی مسئولان مختلف و حتی کمیته بین‌المللی المپیک شعار «جدایی سیاست از ورزش» بیان می‌شود، اما اقداماتی برخلاف این شعار در لیگ جهانی از سوی آمریکایی‌ها رخ داد. نکته مهم اینجاست که فدراسیون جهانی هم در این ماجرا فقط نقش تماشاگر را داشت  و نتوانست کار زیادی از پیش ببرد. اگر چه این نهاد بین‌المللی تلاش کرد برخی موارد را به نفع تیم ایران انجام بدهد که از جمله آنها می‌توان به تثبیت امتیازات و جایگاه ایران اشاره کرد اما این حتما همه کاری نبود که آنها می‌توانستند انجام دهند.

به هر شکل، آن چیزی که به وقوع پیوست، نرسیدن ویزای برخی اعضای تیم ایران و اعزام نصف و نیمه تیم ملی کشورمان به رویداد بزرگ لیگ ملت‌های والیبال بود تا این موضوع زنگ خطری جدی باشد.

در این میان توقعات و انتظاراتی از مسئولان ورزش ایران وجود دارد. به نظر می‌رسد فدراسیون والیبال، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و نهادهای غیرورزشی مرتبط با این موضوع باید در این ماجرا با اقتدار بیشتری عمل می‌کردند. شاید این توجیه مطرح شود که ایران با تیمی ناقص اعزام شده و باخت در چنین شرایطی طبیعی به نظر می‌رسد، اما مسئولان ورزش کشور باید توجه کنند که باخت در هر شرایطی ناامیدکننده است، حتی اگر تیمی نصف و نیمه به میدان رفته باشد.

شاید می‌شد اقدامات و رایزنی‌های موثرتری انجام داد و تصمیمات بهتری گرفته می‌شد و تن به هر تصمیمی نداد تا اینگونه، اقتدار ملی زیر سوال نرود. اینکه هر زمان مسابقه‌ای در آمریکا برگزار شود و بهانه‌های واهی برای عدم صدور ویزای ورزشکاران و مربیان ایران به میان بیاید، چیزی جز کوچک شدن ورزش ایران به دنبال ندارد. قطعاً اگر اقدامات موثری صورت نگیرد، باز هم شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود که دود آن مستقیماً به چشم ورزش و البته مردم ایران می‌رود. این را باید در نظر داشت که اقتدار و بزرگی ایران تحت هر شرایطی باید حفظ شود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا