فرهنگ و هنر

لزوم بروزرسانی آیین‌نامه‌ها برای بهتر برگزار شدن مسابقات قرآن

رئیس فرهنگسرای قرآن با بیان اینکه درحال حاضر بهترین راه ترویج فرهنگ قرآنی استفاده از فضای مجازی است، گفت: متولیان مسابقات با رعایت آیین‌نامه‌ها و به‌روزکردن آنها می‌توانند در هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات نقش داشته باشند.

برگزاری مسابقات، انگیزه جوانان و نوجوانان را برای حضور در جلسات قرآن بالا می‌برد

رحیم خاکی قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سؤال که برگزاری مسابقات قرآن چه تأثیری در ترویج فرهنگ قرآنی در کشور دارد، اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی از این جهت حائز اهمیت است که جوانان و نوجوانان را به شرکت در جلسات قرآن تشویق می‌کند، قرائت قرآن با صوت موجب علاقه‌مند شدن جوانان به قرآن می‌شود.

مسابقات قرآن هرچه باشکوه و جذاب برگزار شود در جامعه اثر بیشتری دارد

وی با بیان اینکه انس جوانان با قرآن موجب اصلاح رفتارها می‌شود، تصریح کرد: طبیعتاً پرداختن به مسابقات قرآن موضوعیت جدی دارد، چراکه می‌تواند موجب قرآنی شدن جامعه و گرویدن جوانان به قرآن شود؛ قرآن بهترین کتاب با موضوع چگونه زندگی کردن است، لذا هرچه مسابقات قرآنی و معنوی با روش‌های جذاب در جامعه برگزار شود، افراد بیشتری به قرآن گرویده می‌شوند و نتیجه این کار هم به نفع کل جامعه خواهد بود.

متولیان مسابقات با رعایت آیین‌نامه‌ها و به‌روزکردن آن در رشد رقابت‌ها گام بردارند

رئیس فرهنگسرای قرآن افزود: درحال حاضر کمیته‌های تخصصی برای زیرنظر داشتن مسابقات شکل گرفته است که امری مفید و در راستای بالا بردن سطح مسابقات محسوب می‌شود، عمل به اساسنامه‌ها و مصوبات ستادهای مختلفی که در جریان برگزاری مسابقات تصمیم می‌گیرند و ایجاد نظم و انضباط برای کیفیت بخشی به اسناد و برنامه‌های طراحی شده می‌تواند موجب بالا رفتن کیفیت مسابقات شود. متولیان مسابقات با رعایت آیین‌نامه‌ها و به‌روزکردن آنها می‌توانند در هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات نقش داشته باشند.

وی یادآور شد: متولیان برگزاری مسابقات بهترین افرادی هستند که می‌توانند در کیفیت بخشی زوایای مختلف مسابقات کمک کنند و از طرفی با وجود کارشناسانی که از دستگاه‌های مختلف در امر برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی حضور دارند، می‌توانند معایب و نکات منفی را اصلاح کرده و در جهت ارتقای نقاط قوت تلاش کنند.

استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی برای ترویج فرهنگ قرآن

رئیس فرهنگسرای قرآن خاطرنشان کرد: نکته مهم و اساسی دیگر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای تبلیغ مسابقات قرآن است و درحال حاضر بهترین راه ترویج فرهنگ قرآنی استفاده از فضای مجازی است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا