آذربایجان غربی

لزوم تعیین قاضی ویژه و استقرار پلیس اقتصادی در گمرک بازرگان

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، ناصرعتباتی در عصرگاه سفر کاری خود به شمال استان در روز چهارشنبه پنجم آبان ماه با حضور در گمرک بازرگان به همراه مجیدی دادستان مرکز استان و چندین نفر از مدیران کل مرتبط استان از قسمتهای مختلف این گمرک بازدید و از نزدیک از روند ورود و خروج کالا و نحوه ترانزیت کالا اطلاع حاصل کرد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در این بازدید ضمن رویت انبارهای گمرک با مدیران گمرک بازرگان هم صحبت و در خصوص برخی مشکلات و مسائل آن با آنها گفت‌وگو کرد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان در راستای وظیفه قانونی خود در حفاظت و صیانت از حقوق عامه می تواند به گمرک بازرگان که نقش موثری در تجارت داخلی و خارجی دارد در رفع مشکلات کمک کند.

وی افرود، می توان بسیاری از مشکلات گمرک بازرگان را با استفاده از ظرفیت‌های استانی حل کرد و اقدامات بسیاری در راستای تسهیل ترخیص و نظارت انجام داد، مانند حذف تشریفات زائد که بسیار اهمیت دارد.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه تاکید کرد، پایشهای تصویری بسیار دارای اهمیت می باشند و باید به صورت دقیق و وسیع تقویت شوند و تقویت یگان حفاظت گمرک و ارتباط سازنده با سایر نهادها و هم پوشانی با سایر نهادها نیز بسیار اهمیت دارد.

مقام ارشد قضایی استان ادامه داد، حمایت از سرمایه گذاری و حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه تکلیف دستگاه قضایی است و بدین منظور قاضی ویژه برای گمرک بازرگان تخصیص خواهیم داد.

در ادامه مجیدی دادستان مرکز استان هم در این جلسه گفت: در تجارت اولویت سرعت است و تمام دستگاه‌ها در تحقق سرعت در تجارت از مرز بازرگان باید پای کار بیایند.

وی افزود: پلیس امنیت حتما با توجه به شیوه نامه ها در محل های تعیین شده مستقر شوند و یگانهای حفاظت باید تجهیزات کافی داشته باشند.

انتهای پیام


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا