آذربایجان غربی

لزوم توجه ویژه دولت به استان آذربایجان‌غربی / روحیه مبارزه با ظلم و ستم در جامعه دانشگاهی حفظ شود

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار داشت: ۱۲ آذرماه مصادف با سالروز به تصویب رسیدن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است؛ در قانون اساسی محور های نظام مقدس جمهوری اسلامی مشخص شده است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند که قانون اساسی، نعمت بزرگ الهی بود که به جمهوری اسلامی ایران عطا کرد؛ امروز قانون اساسی مایه افتخار و مباهات است لذا باید تلاش کنیم که قانونمداری در جامعه بین مردم و مسئولین ساری و جاری شود. 

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی با تبریک ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو به دانشجویان آذربایجان غربی خطاب کرد: دانشجویان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید روحیه مبارزه با ظلم و ستم و روحیه مبارزه با استکبار جهانی داشته باشند؛ انتظار مردم از جامعه دانشگاهی این است که این روحیه مبارزه با ظلم و ستم را حفظ کنند.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: از اساتید دانشگاهی می خواهیم که نسل جدید را نیز با روحیه مبارزه با ظلم و ستم و روحیه مبارزه با استکبار جهانی پرورش بدهند و فرمایشات و انتظارات مقام معظم رهبری در خصوص جامعه دانشگاهی و دانشجویی را به مرحله عملیاتی و اجرایی برسانند.

قریشی ادامه داد: دانشجویان از موضوعات سیاست زدگی و سیاست بازی ها دوری کنند لذا باید شناخت جامع و کافی از سیاست خارجی وسیاست داخلی داشته باشند. یکی از اساسی ترین محور های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مبارزه با ظلم و ستم است و جوانان باید در خط مقدم مبارزه با ظلم و ستم باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه باید منابع و بودجه براساس عدالت توزیع شود، اظهار داشت: بار ها اعلام شده است که درآمد سرانه استان آذربایجان‌غربی نسبت به سایر استان ها بسیار کم است و در رده های آخر جدول قرار دارد؛ ریاست محترم جمهور باید نسبت به این موضوع نگاه مضاعف داشته باشد. 

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی گفت: باید ارتباط مستمر بین نمایندگان و مسئولان اجرایی استان وجود داشته باشد. ریاست محترم جمهوری قول داده اند که صندوق توسعه استانی تشکیل بشود، لذا نمایندگان و مسئولان اجرایی استان تلاش کنند تا ردیف مطلوبی برای استان آذربایجان غربی باز شود.

وی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی سفر های استانی خود را شروع کرده است و یقینا به استان آذربایجان غربی نیز سفر خواهند کرد، تصریح کرد: نمایندگان و مسئولان اجرایی استان، طرح های جامع توسعه‌ای در جهت پیشرفت و رفع مشکلات استان را تدوین کنند و زمانی که ریاست محترم جمهوری به استان سفر کند این طرح را در اختیار ایشان قرار بدهند تا بتوانیم مشکلات استان آذربایجان غربی را حل کنیم؛ منابع استانی باید افزایش پیدا کند و مسئولان اجرایی و نمایندگان استان این موضوع را جدیت پیگیری کنند.

قریشی با بیان اینکه در شرایط کرونایی،بسیاری از اقشار جامعه آسیب وارد شد و یکی از این بخش ها مساجد بود، بیان کرد: ستاد مقابله با ویروس کرونا نسبت به بازگشایی مساجد نگاهی مضاعف داشته باشند تا مجالس های ترحیم در مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین با اشاره به ابراز نارضایتی شهروندان از سدمعبر در برخی معابر مرکزی شهر گفت: شهرداری و شورای شهر باید به این خواسته مردم توجه ویژه داشته باشند و این موضوع را مدیریت کنند.

قریشی بیان کرد: شنیده ام افرادی در برخی نقاط شهر قدرت مداری می کنند و معابر را به دست فروشان می فروشند؛ این شایسته شهر و استان ما نیست و مسئولین امر باید این موضوع را با جدیت پیگیر کنند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا