Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
لزوم حرکت نظام آموزشی کشور به سمت مهارت‌آموزی - خبرگزاری برگزیده های ایران
مرکزی

لزوم حرکت نظام آموزشی کشور به سمت مهارت‌آموزی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک سعید حمیدی ظهر امروز در آیین نکوداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس دانشگاه اراک اظهار کرد: از دیرباز تاکنون و در عرصه تمدن و فرهنگ ایران اسلامی اندیشمندان و عالمان زیادی در سراسر میهن حضور داشته‌اند و استان مرکزی در این بین با معرفی بزرگانی از جمله امام راحل(ره)، امیرکبیر، آیت‌الله اراکی، پروفسور حسابی و…گل سرسبد کشور بوده است.

وی افزود: دانشگاه اراک امروز تقویت آینده‌سازان کشور را جزو اولویت‌های خود می‌داند چراکه به عنوان دانشگاه مادر در استان شناخته شده و در چند سال گذشته دستاوردهای بزرگی به دست آورده که این نشان‌دهنده تعامل و مشارکت همه اعضای دانشگاه است.

رئیس دانشگاه اراک حضور دانشگاه در ۲ سال متوالی در رتبه‌بندی تایمز در بین ۱۵۲۷ دانشگاه مطرح دنیا در سال جاری، کسب رتبه ۱۳ کشوری در حوزه سرآمدان علمی جوان، حضور در جمع ۲۷ دانشگاه ایرانی و در بین ۱۱۱۵ اثرگذارترین دانشگاه‌های دنیا، در سال‌های ۹۵ و ۹۸ کسب عنوان دانشگاه پیشرو در مدیریت سبز و جذب حدود ۶۰۰ دانشجوی خارجی در مسیر بین‌المللی شدن دانشگاه و انعقاد حدود ۱۰ میلیارد تومان قراردادهای پژوهشی با صنعت بخشی از افتخارات این دانشگاه است.

حمیدی با بیان اینکه پرورش نیروی انسانی کارآمد و تحویل آن به جامعه از مأموریت‌های مهم دانشگاه‌هاست ادامه داد: ۷۰ مرکز آموزش عالی در استان فعالیت می‌کنند این در حالی است که پیش از این فقط یک مرکز آموزش عالی وجود داشت.

به گزارش برگزیده های ایران جشن ۵۰ سالگی دانشگاه اراک امروز در حالی با حضور جمعی از مسئولین در سالن ورزشی فجر دانشگاه اراک واقع در پردیس سردشت این دانشگاه برگزار شد که بر اساس اعلام قبلی قرار بود که با حضور محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شود ولی این مراسم بدون حضور وزیر برگزار شد.

رونمایی از تمبر یادبود ۵۰ سالگی دانشگاه، رونمایی از چند جلد کتاب و تجلیل از تعدادی از اساتید و… از برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا