چهارمحال و بختیاری

لزوم روایت‌گری صحیح برای مقابله با جنگ تبلیغاتی دشمن

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، حجت‌الاسلام محسن ملکپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه فارسان،گفت: جنگ تبلیغاتی قسمتی از جنگ نرم دشمن است و برای مقابله با آن باید روایت‌گری صحیح شود.

امام جمعه فارسان ادامه داد: دشمن در این جنگ می خواهد ماهیت و ساختار سیاسی جامعه را تغییر دهد و رسما هم به این موضوع اذعان دارد.

وی با اشاره به اینکه خانواده، آموزش و پرورش، دستگاه قضائی و امثال این‌ها از اهداف جنگ نرم هستند، افزود: برای این کار با طراحی رسانه‌ای و تبلیغات هدفمند پایگاه‌های مورد اعتماد و اطمینان مردم را بی‌اعتبار می‌کند.

ملکپور عنوان کرد: در جنگ نرم آرام و زیرپوستی آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بزرگ‌نمایی می‌شود و مرتب ناامیدی و یاس را ترویج و آنقدر تکرار می‌کنند تا مخاطب آن‌چه را که آنان می‌خواهند باور کند.

خشکسالی یک موضوع جدی است

امام جمعه فارسان در ادامه تغییرات اقلیمی و گرم شدن هوا به‌دلایل گوناگون را یک پدیده جهانی دانست و گفت: موضوع دوره‌های خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی جدی است.

وی با بیان اینکه مشکل کنونی فقط کمبود آب نیست بلکه کمبود و ضعف مدیریت بر منابع آب است، افزود: به طور مثال با سیستم آبیاری قطره‌ای و پرهیز از روش‌های کهنه غرق‌آبی می‌توان از منابع آبی موجود با بهره‌وری بیشتر استفاده کرد.

وی توضیح داد: در برخی مطالبه‌گری‌ها حساسیت‌ها و لغزشگاه‌ها جدی است و آن در جایی است که احتمال می‌رود گسل‌های قومیتی، محلی، استانی تحریک شود و مردم در مقابل مردم قرار بگیرند بنابراین در اینجا باید بسیار هوشمندانه، ظریف و دقیق عمل شود.

انتهای پیام/۶۸۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا