آذربایجان غربی

لزوم ورود جدی دولت به معضل حاشیه‌نشینی در آذربایجان‌غربی

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر در آیین تودیع و معارفه استاندار آذربایجان‌غربی که بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات بانک صادرات آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد ساز و کارهای متفاوت برای تسهیل تجارت از جمله ایجاد بازارچه‌های مرزی و مناطق ویژه اقتصادی می‌تواند نقش مهمی در بحث صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان‌غربی داشته باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از اقداماتی که می‌تواند در آذربایجان‌غربی روی آن کار کرد دریافت امتیاز تولید خودرو است که البته اقدامات قابل توجهی نیز در این زمینه انجام شده است.

ذاکر با بیان اینکه در بیش از ۲۰ نقطه شهر ارومیه با معضل حاشیه‌نشینی روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: بهبود این وضعیت  نیازمند ورود جدی دولت به این مسئله است.

این مقام مسئول ادامه داد: با تقویت زیرساخت گردشگری می‌توانیم نقش مهمی در ایجاد کسب و کار داشته باشیم.

وی با اشاره به سخنان اخیر خود در خصوص افزایش تعداد شهرستان‌ها در آذربایجان‌غربی، گفت: منظور ما از افزایش تعداد شهرستان، تکه تکه شدن استان آذربایجان‌غربی نیست.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بر استفاده از نیروهای بومی متخصص در استان تاکید کرد و اظهار داشت: این موضوع در دستور کار استاندار جدید قرار بگیرد، چرا که نیروی بومی و متخصص می‌تواند زمینه‌ساز توسعه استان باشد.

ذاکر با بیان اینکه باید احیای دریاچه ارومیه باید در دستور کار دولت قرار بگیرد، گفت:  اگر برای احیای دریاچه ارومیه  اقدامات صحیحی انجام نگیرد، شاهد بحران‌هایی از جمله طوفان نمکی و از بین رفتن اراضی قابل کشت در اطراف دریاچه ارومیه خواهیم بود.

محمدصادق معتمدیان، یکشنبه هفته گذشته با تصویب هیات دولت به عنوان استاندار آذربایجان‌غربی انتخاب شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا