Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
لنجان میزبان پیرغلامان جهان اسلام خواهد بود - خبرگزاری برگزیده های ایران
اصفهان

لنجان میزبان پیرغلامان جهان اسلام خواهد بود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از لنجان، مهدی محمدی، مسؤول هیات منتظران شهرستان لنجان عصر امروز در حاشیه نشست خبری کنگره بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمین امام حسین(ع) از ۲۰ کشور جهان اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این کنگره پررنگ کردن شخصیتی به نام پیرغلام اباعبدالله‌الحسین (ع) است و همچنین تجلیل از عزیزانی است که عمر خودشان را در خدمت اهل‌بیت(ع) بوده‌اند.

وی افزود: هیات منتظران شهرستان لنجان به عنوان دومین هیات جمهوری اسلامی ایران در روز یازدهم دی ماه مراسم عظیمی با نام کنگره بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمین امام حسین (ع) از ۲۰ کشور جهان و ۱۴ استان کشور به میزبانی استان اصفهان و شهرستان لنجان برای اولین بار در جهان اسلام برگزار خواهد کرد.

محمدی با تشریح برنامه های برگزار شده در سالیان اخیر عنوان کرد: هیات منتظران شهرستان لنجان چندین برنامه درسطح بین‌المللی برگزار کرده‌ است که از جمله ی آنها می‌توان به کنگره بین‌المللی یادواره شهدای جبهه مقاومت از شش کشور در سال ۱۳۹۶ و همچنین برگزاری کنگره عظیمی به‌مناسبت بیست‌سالگی هیأت منتظران در مسجد جمکران با حضور شش کشور و مسؤولان کشوری اشاره کرد.

مسؤول هیات منتظران شهرستان لنجان با اشاره به برنامه‌های هیات منتظران در حمایت از خانواده های کم برخوردار در شرایط کرونا افزود: در سال گذشته تعداد۱۲۰۰۰ بسته معیشتی توسط هیات منتظران شهرستان لنجان بین خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع شد.

وی به بیان کشورهای حاضر در این کنگره پرداخت و یادآور شد: استان اصفهان و شهرستان لنجان در این کنگره میزبان کشورهایی همچون ترکیه، افغانستان، اندونزی، پاکستان، کلمبیا، لبنان، نیجریه، تاجیکستان، سنگال، هندوستان، آذربایجان، آرژانتین، سودان، الجزایر، تونس، مغرب، بورکینافاسو، بنگلادش، آلمان، عراق و ایران خواهد بود.

محمدی ادامه داد: از کشورمان نیز چهارده استان به نیت چهارده معصوم انتخاب شده‌اند که شامل آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال‌ و بختیاری، خراسان‌رضوی، خوزستان، زنجان، قزوین، قم، مازندران، یزد و برگزیده های ایران است.

مسؤول هیات منتظران لنجان خاطرنشان کرد: در این کنگره پیام هیأت‌های مذهبی و پیرغلامان ایران و جوانانی که از بزرگترهایشان خادم امام حسین (ع) بودن را یاد گرفته اند ارسال خواهد شد، پیام بزرگی که حاکی از وحدت و اتحاد ملی در امر فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، سیاسی و حتی اقتصادی خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما در این کنگره دست برادری با تمام کشورهای جهان خواهیم داد چراکه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مرز ندارد.

محمدی افزود: با توجه به اینکه این کنگره شبیه راهپیمایی روز اربعین است امیدواریم که بتوانیم دست دوستی و برادری دهیم باتمامی پیشکسوتان، شاعران و مداحان بیست کشوری که نام برده شد و تبادل ارتباطات انجام دهیم.

مسؤولان هیأت منتظران لنجان در ادامه به تشریح برنامه‌های روز کنگره پرداخت و گفت: این عزیزان در روز شنبه یازدهم دی‌ماه ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در گلستان شهدای زرین‌شهر با آرمان‌های رهبر معظم انقلاب و شهدای دفاع مقدس تجدید پیمان و بیعت خواهند کرد و برای اولین‌بار در این کنگره مراسم شال گذاری این عزیزان که آداب و رسوم خاصی نیز دارد توسط خانواده معظم شهدا و پیرغلامان و مسؤولان شهرستان لنجان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: کنگره عظیم تجلیل از پیر غلامان اباعبدالله الحسین(ع) ساعت ۱۹:۰۰ در مصلی نماز جمعه زرین‌شهر آغاز خواهد شد.

محمدی همچنین در ارتباط با شیوع ویروس کرونا و نگرانی‌های موجود از انتقال این ویروس به داخل کشور متذکر شد: این عزیزان دو ماه است که در ایران مستقر هستند و در حال آموزش هستند تا در کشورشان تبلیغ اسلام و فرهنگ انتظار را داشته باشند.

مسؤول هیات منتظران لنجان همچنین به آداب و رسوم موجود بین پیر غلامان اشاره کرد و افزود: قانون و رسم خاصی در بین پیرغلامان وجود دارد و آن این است که شهرستان و استانی که میزبان برگزاری است به احترام میهمان اجازه نمی‌دهد که از پیرغلام شهر خودش تجلیل شود و به رسم میهمان نوازی از پیرغلامان استان‌ها و کشورهای دیگر تجلیل می‌کنند.

وی در پایان گفت: در حاشیه این مراسم یک تفاهم‌نامه بین هیات منتظران لنجان استان اصفهان با بیست کشور جهان و چهارده استان کشور امضا خواهد شد که خروجی آن اتحاد، وحدت و ترویج فرهنگ عزاداری خواهد بود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۱/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا