اخبار روز

لهستان جلوی واردات غلات از اوکراین را بست

لهستان جلوی واردات غلات از اوکراین را بست

به نقل از رویترز، دولت لهستان به طور موقت واردات غلات از کشور اوکراین را متوقف کرد.

دولت لهستان امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شورای وزیران لهستان امروز به روسای نهاهای مربوطه مجوز داد تا واردات غلات از اوکراین را به طور موقت ممنوع کنند.

پیش از این کابینه لهستان جلسه ای در ورشو برگزار کرد که طی آن وزیر کشاورزی لهستان به تشریح مشکلات مربوط به ورود بی رویه محصولات کشاورزی ارزان قیمت از اوکراین پرداخت. اعضای شورای وزیران لهستان در این جلسه که به ریاست نخست وزیر این کشور برگزار شد به بررسی راه حل ها و اقدامات احتمالی جهت محافظت از کشاورزان و مصرف کنندگان و همچنین تثبیت بازار کشاورزی پرداختند.

پس از این جلسه، کابینه لهستان به وزیر کشاورزی و وزیر توسعه و فناوری این کشور اجازه داد تا به منظور حمایت از کشاورزان لهستانی، قوانین مربوط به محافظت از بازار کشاورزی در برابر بی‌ثباتی در پیش بگیرند که ممنوعیت موقت واردات محصولات کشاورزی از اوکراین از جمله این موارد است.

گفتنی است که ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل با میانجیگری آنکارا در ۲۲ جولای سال ۲۰۲۲ میلادی در استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند؛ توافقی که مدت آن تا امروز شنبه بود.

تاکنون ده‌ها کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده اند.

یک روزنامه اسپانیایی پیشتر فاش کرده بود که غلاتی که از بنادر اوکراین صادر می‌شود، عمدتاً سر از قاره اروپا درمی آورد.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا