اخبار روز

لهستان: غرب از اوضاع اوکراین خسته است

لهستان: غرب از اوضاع اوکراین خسته است

 «ماتئوش موراویتسکی» نخست‌وزیر لهستان در مصاحبه با شبکه دولتی تی‌وی‌پی (TVP) در حاشیه اجلاس اقتصادی داووس گفت: چند ماه پیش، گفت‌وگوها در یک سطح احساسی متفاوت بود و منافع هم فرق می‌کرد.

موراویتسکی افزود: غرب، جهان آزاد، یک کم خسته است و می‌خواهد که یک زندگی نرمال داشته باشد. امروز، من این را بسیار واضح می‌بینم و می‌خواهم به رهبران جهان هشدار بدهم چون روسیه صبور است و به نظر می‌رسد که در بلند مدت حلقه تسلط خود بر اوکراین را تنگ‌تر می‌کند. همه می‌خواهند که زندگی نرمال داشته باشند اما اگر اوکراین شکست بخورد، زندگی عادی در کار خواهد بود؟ خوشبختانه اتفاق‌نظر گسترده‌ای در مساله اوکراین در میان رهبران غربی در داووس وجود دارد.

از سوی دیگر «آندژی دودا» رئیس‌جمهوری لهستان در اجلاس داووس خواستار ارسال تسلیحات سنگین و مهمات به اوکراین شد و گفت که در غیر اینصورت این کشور وجود نخواهد داشت.

رئیس‌جمهوری لهستان افزود: می‌ترسم که اکنون، یا شاید چند ماه دیگر، شاید چند هفته دیگر، لحظه سرنوشت‌ساز این جنگ باشد و این لحظه پاسخ به این سوال است که آیا اوکراین جان سالم به در می‌برد یا خیر.

او گفت که تسلیحاتی که ایالات متحده و متحدانش در اختیار کی‌یف قرار داده‌اند برای جلوگیری از حمله نیروهای روسی کافی نیست، بنابراین «اکنون ارسال حمایت نظامی اضافی بسیار مهم است.»

آندژی دودا افزود که موشک‌ها و تانک‌های مدرن مهمترین چیز هستند و اوکراین به کمک نیاز دارد زیرا «می‌خواهد بخشی از جامعه غربی» از جمله اتحادیه اروپا و ناتو شود. او گفت: «اما مهمتر از همه، آنها می‌خواهند زنده بمانند.»

درخواست رئیس‌جمهوری لهستان یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که دودا اعلام کرد که ورشو تعدادی تانک آلمانی لئوپارد ۲ را به اوکراین خواهد فرستاد، اما با اعتراض آلمان مواجه شد.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا