اخبار روز

مؤسسه امنیتی صهیونیستی: اتحاد کرانه باختری با محور مقاومت چالش اسرائیل است

مؤسسه امنیتی صهیونیستی: اتحاد کرانه باختری با محور مقاومت چالش اسرائیل است

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، پژوهشگران یک مؤسسه امنیتی در رژیم صهیونیستی پس از یک دوره تحقیقات و پژوهش‌های امنیتی اذعان کردند که همکاری تشکیلات خودگردان فلسطین با سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نه‌تنها نتوانسته است گروه‌های مقاومت همچون حماس و سایر گروه‌های مقاومت فلسطینی را تضعیف کند، بلکه به محبوبیت آن میان ملت فلسطین افزوده است.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» به نقل از این مؤسسه تحقیقاتی امنیتی گزارش داد، این مؤسسه امنیتی به این نتیجه رسیده است که وجود تشکیلات خودگردان قدرتمند و مؤثر فلسطینی می‌تواند به‌مصلحت رژیم اسرائیل باشد.

پژوهش مذکور به اهمیت وجود تشکیلات خودگردان قوی و مؤثر فلسطینی اشاره کرد؛ تشکیلات خودگردانی که از طریق کمک‌های رایگان تنها به دادن شعارهای توخالی اکتفا نکند، بلکه با هر وسیله‌ای، جنبش حماس را در مقیاس وسیع‌تر تضعیف کند.

در این پژوهش آمده است: این دستاوردهای عملیاتی نباید بدون یک چارچوب استراتژیکی گسترده  باشد. این چارچوب استراتژیکی باید همزمان با آغاز یک روند سیاسی جامع باشد تا مانع از لغزش حکومت به‌سمت ایجاد تک‌دولتی باشد.

و در ادامه این مطالعه آمده است که اگر تشکیلات خودگردان دچار فروپاشی شود و دیگر نتواند پاسخگوی نیازهای جامعه فلسطین باشد، منجر به تسریع رویکرد نگران‌کننده در درازمدت به واقعیت تک‌دولتی خواهد شد و هویت اسرائیل به‌عنوان یک نهاد یهودی از دست خواهد رفت.

این مطالعه نشان می‌دهد که با توجه به شرایط فزاینده درگیری‌ها، هر اقدامی برای تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین، به‌عنوان جزئی از یک هدف استراتژیک گسترده، باید در تجدید روند سیاسی، تضعیف حماس و تغییر معادله بازدارندگی علیه آن خلاصه شود.

در ادامه این پژوهش آمده است: برای اینکه از موفقیت اقدامات تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین اطمینان حاصل کنیم، اسرائیل باید  صحنه میدانی فلسطین را به واقعیت قبل از “عملیات موج‌شکن” بازگرداند؛ این عملیات بعد از چند عملیات استشهادی فردی در سال ۲۰۲۲ آغاز شد و طی آن رژیم تل‌آویو تلاش کرد با یورش به مناطق مختلف در کرانه باختری و بازداشت صدها نفر، جریان مقاومتی را که در این منطقه روبه افزایش بود، حذف کند.

این مطالعه بر اهمیت بازنگری در استراتژی تعامل و اقدام رژیم اسرائیل تأکید کرده و آورده است: از ماه مه ۲۰۲۲، اسرائیل نتوانست مقاومت را تضعیف کند و مقاومت گروه‌‌ها و فعالیت‌های خود را گسترش داد و حمایت مردم از مقاومت مسلحانه افزایش یافت.

گزارش مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در بخش سیاست‌های پیشنهادی خود می‌نویسد: روشن است که هرگونه تلاش اسرائیل به‌منظور تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین از نقطه تضعیف شدید حماس به‌عنوان جریان رقیب آن، آغاز خواهد شد. قدرت سیاسی حماس تنها به ایدئولوژی و یا رویکردهای سلبی افکار عمومی نسبت به تشکیلات خودگردان محدود نمی‌شود، بلکه منبع قدرت حماس توانمندی‌های نظامی آن و سیطره کامل بر نوار غزه است.

این گزارش می‌افزاید: در سایه احتمال وقوع یک جنگ در چند جبهه به‌رهبری ایران، اسرائیل به‌شدت نیازمند آن است که پرونده فلسطین را در مسیر آرامش و کاهش تنش قرار دهد تا از انگیزه فلسطینیان برای مشارکت در این نبرد بکاهد و در این صورت، وجود یک تشکیلات خودگردان قوی، همچنان عاملی مهم و مفید برای تحقق این هدف خواهد بود.

ارتش رژیم اسرائیل بعد از گذشت چند هفته از انتشار گزارش‌های خبری و اطلاعاتی مبنی بر احتمال حمله گسترده به کرانه باختری، بامداد دیروز دوشنبه حمله همه‌جانبه‌ای را به جنین واقع در این منطقه آغاز کرد و از زمین و هوا، به این شهر و اردوگاه آن یورش برد.

هلال احمر فلسطین از افزایش شمار شهدای تجاوز دیروز و امروز نظامیان رژیم اسرائیل به جنین، به ۱۰ شهید خبر داد. در این یورش ۱۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند که حال ۲۰ تن از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

دومین روز یورش به جنین و مقاومتِ «رزمندگان مقاومت»/ تعداد شهدا به ۱۰ نفر افزایش یافت
تحلیل‌گران اسرائیلی: عملیات نظامی علیه جنین هم نمی‌تواند مقاومت در کرانه باختری را متوقف کند

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا