آذربایجان غربی

ماجرای آبگرفتگی پل قویون ارومیه چه بود؟

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، پس از اینکه در آخرین روزهای هفته گذشته آب ۳ هزار و ۵۰۰ مشترک ارومیه‌ای براثر ترکیدگی یکی از لوله‌های اصلی آب شرب شهری قطع بود و اجرای عملیات ترمیم و اصلاح، ۲ روز زمان برد، شهروندان ارومیه‌ای عصر روز جمعه نیز با حجم بالایی از آب در پل قویون ارومیه مواجه شدند در حالی که تردد خودروها نیز با مشکل مواجه شده بود.

در این مسیر هیچگونه تاسیسات آب شرب وجود ندارد

با گذشت چند ساعت، شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی به نقل از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: جاری شدن آب در پل قویون ارومیه مربوط به آب خام شهرداری است.

لطف خوش‌سیرت در این اطلاعیه افزود: جاری شدن آب در پل قویون بر اثر ترکیدگی لوله آب خام برای آبیاری فضای سبز بوده و ارتباطی به آب شرب ندارد.

وی با اعلام اینکه در این مسیر هیچگونه تاسیسات آب شرب وجود ندارد، اظهار داشت: مراتب به شهرداری ارومیه اعلام شده تا نسبت به ترمیم لوله انتقال آب اقدامات لازم برای جلوگیری از هدررفت آب انجام شود.

شهرداری در  پل قویون شبکه آب خام شهری ندارد

یک روز پس از اطلاعیه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی، رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه در خصوص اظهارات مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی  مبنی بر «جاری شدن آب در پل قویون ارومیه مربوط به آب خام شهرداری است» و انتشار آن در فضای مجازی توضیحاتی را ارائه کرد.

علی شایگان اعلام کرد: جاری شدن آب در پل قویون بر اثر ترکیدگی لوله آب خام برای آبیاری فضای سبز نیست چرا که شهرداری  ارومیه در محل پل قویون هیچگونه شبکه آب خام شهری برای آبیاری فضای سبز ندارد و حتی تاسیسات انشعاب آب نیز در این محل وجود ندارد.

پس از پیگیری خبرنگار برگزیده های ایران، مشخص شد آبگرفتگی این منطقه مربوط به سهل‌انگاری میرآب( دهیاری روستای بند) بود.

این اتفاق که ظاهرا چندین بار در گذشته نیز رخ داده است، دهیار، آب را به منظور آبیاری اراضی کشاورزی باز می‌کند و بستن مجدد آب را فراموش می‌کند که در نتیجه آب سرریز شده و پل قویون دچار آبگرفتگی می‌‌‌‌شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا