اصفهان

ماجرای آزادسازی زمین‌های دانشگاه آزاد توسط نماینده نجف‌آباد چه بود؟+ جزئیات و فیلم

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، ۴ آبان ماه مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی احداث تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو در شهرستان نجف‌آباد با حضور مسؤولان ملی، استانی و نماینده مجلس برگزار شد.

ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در این مراسم گفت: این پروژه در نوع خود مثال‌زدنی است، برای این که کار پیش برود باید همه دست به دست هم دهیم و از این رو خاکبرداری پروژه را دفتر نماینده به عهده خواهد گرفت. با کمک دانشگاه آزاد دیوار دانشگاه عقب‌نشینی می‌شود تا عملیات جابجایی تأسیسات و دکل‌های برق به سرعت انجام شود.

اما بعد از ساعاتی از این مراسم انتشار ویدیوئی از تخریب دیوارهای اطراف محل اجرای پروژه توسط لودر که نماینده مردم نجف‌آباد نیز در آن حضور داشت منتشر شد. فیلم را ببینید

 

 

در همین زمینه روابط عمومی دانشگاه آزاد نجف آباد در بیانیه‌ای نوشت: احداث تقاطع غیرهمسطح در این میدان که از نقاط حادثه خیز و نا ایمن راه های استان می باشد به دلیل همجواری با دانشگاه و اینکه محل تردد روزانه دانشجویان، اساتید و کارکنان این واحد دانشگاهی می باشد، همواره یکی از مطالبات جدی دانشگاه از مسئولین شهرستان و استان بوده و دائما پیگیری می‌شده است.

تقاضای رسمی آزادسازی حدود ۴ هزار متر مربع از اراضی حاشیه جنوبی دانشگاه به انضمام نقشه‌های اجرایی این طرح، طی نامه شماره ۴۰۰/۴۳۷۹۴ مورخ ۱۴۰۰/۷/۲۵ و پس از جلسه مورخ ۱۴۰۰/۷/۱۱ (اولین جلسه با حضور مسؤولان دانشگاه برای موضوع آزادسازی) به دانشگاه اعلام و دانشگاه نیز بلافاصله موضوع را جهت انجام مراحل اداری و اخذ مجوزهای لازم از مراجع بالادستی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، در دستور کار قرار داد که مراحل اداری آن با پیگیری‌های مداوم و مستمر در حال نهایی شدن می‌باشد. (ضمن اینکه در جلسه ۱۴۰۰/۷/۱۱ دانشگاه خواستار مهلت حداقل یک ماهه پس از ابلاغ نقشه های اجرایی طرح برای طی سلسله مراتب اداری، عقد توافقنامه و تعیین تعهدات شهرداری و اخذ مجوزهای لازم شد که مورد موافقت اعضا قرار گرفت.)

 

رئیس دانشگاه آزاد نجف‌اباد: شکایتی نکرده‌ایم/ مشکل زمین‌‌ها حل خواهد شد

همچنین امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد نجف‌آباد در این زمینه در گفت‌و‌گو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان اظهار کرد: اجرای این پروژه درخواست خود ما بوده و اولین مکاتبه را با شورای تامین استان انجام دادیم و تلاش‌هایی برای اجرای پروژه انجام شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد گفت: بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ متر از این پروژه در محل دانشگاه آزاد قرار دارد و در خصوص این زمین‌ها هم با آقای ابوترابی نماینده محترم مجلس و هم دکتر صلواتی مجری پروژه‌های وزارت راه گفت‌و‌گو کردیم و البته قطعا این حل خواهد شد اما منوط به طی مراحل اداری است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص شکایت دانشگاه آزاد، افزود: ما شکایت نکرده‌ایم.

 

بیشترین نفع از احداث این پروژه را خود دانشگاه آزاد می‌برد

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون در این باره در گفت‌و‌گو با خبرنگار برگزیده های ایران با بیان اینکه این پروژه بعد از ۳ سال پیگیری مداوم به نتیجه رسید، اظهار کرد: چون در ضلح شمالی این پروژه دانشگاه آزاد با تردد هزاران دانشجو و کارکنان و اعضای هیات علمی به صورت روزانه قرار دارد و این میدان محل اتصال غرب استان به شرق استان است بسیار مهم و در عین حال با وضعیت فعلی بسیار خطرناک و غیرایمن است.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی برای این پروژه برگزار شد و نمایندگان دانشگاه آزاد هم حضور داشتند، گفت: طبیعتا بیشترین نفع از احداث این پروژه را هم خود دانشگاه آزاد می‌برد،  بعد از طی مراحل تهیه نقشه و اخذ بودجه و نجهیز کارگاه توسط پیمانکار برای اجرای پروژه و کلنگ‌زنی مکاتبات متعدد و حتی تماس شخصی من با رئیس دانشگاه آزاد انجام شد که گفتند یک هفته به ما فرصت بدهید ولی بعد از گذشت یک ماه خبری نشد.

همراهی رئیس دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد قابل تقدیر است/ بروکراسی اداری مانع اقدام است

ابوترابی عنوان کرد: در حالی که پروژه معطل بود و هوای سرد هم نزدیک است نیاز بود قسمتی از زمین‌های دانشگاه آزاد که توسط مردم به دانشگاه آزاد داده شده و در حقیقت لطف نجف‌آباد به دانشگاه آزاد بوده است آزاد شود،  البته رئیس دانشگاه آزاد نجف‌آباد نهایت همراهی را داشت اما چون حل این مساله به تهران گره زده شده بود عملا اقدامی انجام نشد.

نماینده مردم شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون با تأکید بر اینه بیشترین نفع از احداث این پروژه را دانشگاهیان دانشگاه آزاد خواهند داشت، ادامه داد: علی ای حال ما مراحل را طی کردیم و نه یک هفته که یک ماه به دانشگاه آزاد هم فرصت دادیم اما آزادسازی انجام نشد و هنوز هم انجام نشده است و با توجه به خطرات فراوان این میدان برای دانشجویان و اساتید و کارکنان دانشگاه دارد ضرورت داشت که سریعتر مراحل اجرایی پروژه آغاز شود.

وی با تشکر از همراهی رئیس دانشگاه آزاد نجف آباد گفت: چون اولین کاری که باید انجام می شد برای شروع پروژه جابجایی تاسیسات بود و این تاسیسات باید به محلی که زمین دانشگاه آزاد است منتقل شود لذا آزاد‌سازی باید انجام می‌شد.

ابوترابی تصریح کرد: مجددا تاکید می‌کنم کل ۱۳۰۰ هکتار زمین‌های دانشگاه نجف‌آباد که بزرگترین دانشگاه آزاد کشور و استان است تماما مربوط به خود نجف آبادی‌ها بوده و مردم نجف‌آباد از جمله شهید میردامادی همراهی کردند و این زمین ها در اختیار دانشگاه آزاد قرار گرفت.

با توجه به توضیحات مطرح شده، هم مسؤولان دانشگاه آزاد نجف آباد و هم نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی و سایر مسؤولان استانی و محلی بر اجرای این پروژه مهم تاکید دارند و می‌طلبد با پیگیری بیشتر و رفع موانع اداری در دانشگاه آزادسازی کامل زمین برای تسریع در اجرای این پروژه مهم و اساسی انجام شود.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/ع


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا