آذربایجان غربی

ماجرای اعتراض کارکنان مخابرات شهرستان خوی چه بود؟

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، چندی پیش اعتراض و تجمع ۴۰نفر از کارگران اداره مخابرات شهرستان خوی به دلیل عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگاه‌ها و عدم وجود امنیت شغلی کارکنان این اداره در فضای رسانه‌ای استان خبرساز شد که برای روشن شدن ابعاد این ماجرا با نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهر مصاحبه کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانیم.

عادل نجف‌زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، ضمن دفاع از حق و حقوق قانونی کارگران این شرکت اظهار داشت: رویکرد مجلس یازدهم حمایت از اقتصاد و وضعیت معیشتی کارگران است و در خصوص مشکلات کارگران مخابرات شهرستان خوی هم  امروز جلسه‌ای با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتیم و همچنین جلسه‌ای نیز با رئیس هیئت مدیره مخابرات ایران برگزار شد تا هر چه سریع‌تر به مطالبه بر حق این کارگران در جهت اعتراض به بندهای قانونی حقوق و مزایایشان رسیدگی شود.

وی افزود: نباید کارگران از درخواست مطالبه به حقشان منع شوند و باید این موضوع از طریق مراجع قانونی حل و فصل شود و قرار است تا زمان حصول نتیجه قطعی، این کارگران قرارداد تداوم کار را امضا کنند و به سرکار خود بازگردند.

نجف‌زاده تصریح کرد: متاسفانه کارفرما در کنار امضا کردن قرارداد تداوم کار ، درخواست امضای وکالت بلاعزل کارگران برای عدم پیگیری شکایتشان را دارد که این مورد، یک درخواست غیرعقلی و غیرمنطقی است و باید کارگران با حفظ کرامت به محل کار خود بازگردند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از برگشتن کارگران به محل کارخود ، باید مشکلات و مطالبات در فضای آرام و از طریق مراجع قانونی حل و فصل شود و همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجلس شورای اسلامی پیگیر تعیین بودجه‌ای جهت پرداخت مطالبات بر حق کارکنان زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند.

وی در پایان‌گفت: به کارگران عزیز توصیه می شود در این وضعیت کنونی که دشمنان کشور به دنبال سو استفاده از هر حاشیه بوجود آمده هستند، از هرگونه تجمع غیر ضروری پرهیز کنند تا مسیر قانونی مطالبات طی شود. 

 در ادامه فرماندار خوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: موضوع اخراج کارگران مخابرات خوی در کمسیون امنیت کارگری مطرح شده است و باید برابر قانون و مقررات اداره کار اقدام شود.

حسین عباسی افزود: مخابرات شهرستان خوی به تنهایی توانایی حل این مشکل را ندارد چرا که شرکت پیمانکار در مرکز استان قرار دارد و بایستی شرکت مخابرات استان برای حل این موضوع اقدام کند چرا که شرکت مخابرات استان و شرکت پیمانکار به رای صادره اعتراض دارند.

وی تصریح کرد: برخی از کارگران این شرکت در صورت عدم انصراف از شکایت، تهدید به اخراج از کار شدند که این موضوع نیز پیگیری شد و قرار بر این است تا این کارگران فعلا به محل کار خود بازگردند تا مطالباتشان از طریق مراجع قانونی پیگیری شود.

انتهای پیام


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا