لرستان

ماجرای شخم‌زدن یک‌ کوچه در خرم‌آباد/ شهرداری: میراث فرهنگی در جریان بوده است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، از صبح امروز پنجشنبه ۶ آبان خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه فردی که خود را مالک خیابان مهرگان چهارم منطقه ماسور خرم‌آباد معرفی می‌کند، این خیابان را با یکدستگاه بیل مکانیکی شخم زده است.

این‌ اقدام که باعث بروز مشکلاتی برای مردم شد، در ساعات اخیر بازتاب‌های مختلفی در فضای مجازی داشته است.

برخی از شهروندان معتقدند اقدام این فرد به خاطر عدم رسیدگی مناسب و به موقع به پرونده موجود در بحث تعارضات بوده و در نهایت دود این اختلافات به چشم مردم رفته است.

در همین راستا شهرداری خرم‌آباد‌ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد این اقدام با هماهنگی میراث فرهنگی صورت گرفته است. ‌

در اطلاعیه شهرداری آمده است؛

 احتراماً در پی انتشار یک خبر در فضای مجازی در خصوص تخریب آسفالت جنب تپه باستانی ماسور به اطلاع می‌رساند، معبر مذکور بخشی از عرصه تاریخی تپه باستانی ماسور بوده که در گذشته بدون هیچ گونه توافق یا استعلام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان صرفاً جهت دسترسی موقت اهالی اجرا گردیده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: اداره کل میراث فرهنگی طی چندین مرتبه مکاتبه با شهرداری خرم‌آباد، متقاضی اعاده ملک به وضعیت اولیه بوده و درخواست شهرداری جهت حفظ معبر به صورت موقت برای سهولت دسترسی اهالی نیز مورد پذیرش اداره میراث فرهنگی قرار نگرفته است. لذا تبدیل محدوده مذکور به وضعیت قبلی با هماهنگی یگان حفاظت اداره کل میراث، صورت گرفته است.

‌در هر‌حال آنچه مشخص است این بوده که در ماجرای اخیر شاهد برخی اختلافات فردی و بین دستگاهی هستیم که نهایتاً منجر به شخم زدن این خیابان به این شکل شده است.

پیگیری خبرنگار برگزیده های ایران برای دریافت پاسخ از مسؤولان میراث فرهنگی نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا