مرکزی

ماجرای فیش حقوقی مدیر تدارکات ایرالکو چه بود؟

خبرگزاری برگزیده های ایران ـ‌ اراک؛ روز گذشته برخی رسانه‌های معاند و شبکه‌های مجازی از دستیابی به فیش حقوقی «محمد مستی مدیر تدارکات و امور قراردادهای ایرالکو» خبر داده و سپس آن را منتشر کردند.

انتشار این فیش حقوقی در رسانه‌های معاند و فضای مجازی در حالی با واکنش‌های مختلف مردمی همراه شد که کمتر کسی از حقیقت این فیش حقوقی آگاه است.

محمد مستی فرزند شهید سردار حسن مستی اولین شهید استان مرکزی است که در سال ۵۹ در منطقه سرپل ذهاب با شلیک تیر قناصه بر گلویش به شهادت رسید.

مستی ۲۵ سال سابقه خدمت در شرکت ایرالکو دارد، در سمت‌هایی چون مدیرحراست و مشاور عالی مدیرعامل و ریاست شورای کارگری فعالیت داشته و هم اکنون مدیر تدارکات و امور قراردادهای ایرالکو و مشاور ایثارگران این شرکت است.

 حقیقت دریافت حقوق ۴۴ میلیونی وی در مردادماه چه بود؟

یک منبع آگاه در این رابطه به خبرنگار برگزیده های ایران در اراک گفت: مدیر تدارکات ایرالکو از فرزندان شهدا است که بر اساس قانون جمهوری اسلامی خانواده شهدا از پرداخت بیمه و مالیات معاف هستند که این رویه نه تنها در ایران، بلکه در تمام کشورها حتی آمریکا نیز وجود دارد و این کشورها فرزندان جانباختگان خود در جنگ‌ها را تکریم کرده و امتیازهای برای آنان در نظر می‌گیرند.

این منبع آگاه ادامه داد: در مردادماه طرح طبقه‌بندی مشاغل که هر ۱۰ سال یک بار اجرا می‌شود، به اجرا درآمد و با اجرای این قانون همه پرسنل ایرالکو تحت پوشش این طرح قرار گرفته و افزایش حقوقی را در فیش‌های خود شاهد بودند به طوری که پرسنلی با ۶ سال سابقه ۲۰ میلیون تومان و دیگری با ۱۶ ماه سابقه ۱۸ میلیون حقوق دریافت کردند.

وی بیان کرد: در فیش حقوقی مرداد ماه مدیر تدارکات ایرالکو همچنین خرید مرخصی یک سال که معادل یک ماه حقوق بود، به دلیل عدم استفاده وی از مرخصی‌ اعمال شده است، ضمن اینکه وی به عنوان مدیر تدارکات و امور قراردادها مرتب در حال ماموریت و سفر است که حق ماموریت نیز به عنوان ماهیت کار، حقی بوده که به وی پرداخت شده است.

این منبع آگاه انتشار این فیش حقوقی را ناشی از یک بی‌اخلاقی و با هدف تخریب چهره فرزند شهدا در آستانه برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار دانست.

انتهای پیام/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا