تهران

مادر شهید «مرتضوی»پس از شناسایی مزار فرزندش به زیارت سیدالکریم(ع) رفت

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از شهرری،  آئین استقبال و تکریم از مادر و خانواده شهید «علی مرتضوی»، شهید گمنامی که پس از سال‌ها به واسطه آزمایش تطبیق ژنتیکی، شناسی شده بود، در قالب طرح «خدمت کریمانه – خدمت رسانی از مبدأ تا مبدأ» در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

خانواده شهید «علی مرتضوی» در میان استقبال خادمین حرم به همراه پرچم گنبد منور حضرت سیدالکریم(ع)، در این بارگاه ملکوتی حضور یافته و به زیارت مضجع نورانی حضرت عبدالعظیم و دو امامزاده مجاور علیهم السلام مشرف شدند.

حجت الاسلام محمد تقدیری معاون امور روحانیون و حوزه‌های علمیه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در این برنامه ضمن خیر مقدم و ابلاغ سلام تولیت این آستان مقدس و نورانی، با اشاره به جایگاه والای خانواده معظم شهدای گمنام اظهار کرد: خانواده شهدای گمنام آموزگاران فرهنگ انتظار در عصر غیبت هستند و همه شیعیان باید حالات و زندگی این عزیزان را سرلوحه منش و روش خود در موضوع انتظار فرج قرار دهند. 

در ادامه این مراسم، خادمین این بارگاه ملکوتی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای گلگون کفن دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، هدایای متبرکی را به مادر و خانواده شهید اهداء کردند.

به گزارش برگزیده های ایران؛ شهید والامقام «علیرضا مرتضوی» در ۱۵ مرداد ۱۳۴۲ در مشهد چشم به جهان گشود و در ۲۸ تیر ۱۳۶۷ در گیلانغرب به مقام رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از کشف در ۱۲ دی ماه ۱۳۹۰ در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شده بود.

به ‌تازگی براساس آزمایشات DNA هویت این شهید گمنام پس از ۳۳ سال شناسایی و برای نخستین‌بار خانواده این شهید، مزار شهیدشان را زیارت کردند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا