Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
مادر پارس‌آبادی باز هم زایر سردار دلها/ ننه زهرا: به حاج قاسم قول دادم به جای مادر برایش عزاداری کنم - خبرگزاری برگزیده های ایران
اردبیل

مادر پارس‌آبادی باز هم زایر سردار دلها/ ننه زهرا: به حاج قاسم قول دادم به جای مادر برایش عزاداری کنم

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل؛ ننه زهرا همان مادر پارس آبادی است که در روز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی ناله‌های جانسوزش اشک هر ببینده‌ای را سرازیر کرد. او امسال هم  پای قول خود به سردار ماند و با وجود کسالت و کهولت سن، باز راهی کرمان می‌شود.

 

 

ننه زهرای ما به قدری مهربان و خوش صحبت است که حرف‌هایش به دل هر شنونده‌ای می‌نشیند. در جواب سوال ننه جان امسال هم می‌خواهی به کرمان بروی می‌گوید: رفتن بر سر مزار سردار قاسم سلیمانی را وظیفه خود می‌دانم و تا زمانی که زنده هستم در روز شهادتش برای دیدار و گلباران کردن قبرش می‌روم.

با همان زبان شیرینِ ترکی می‌گوید: (اورییم ایسدی گئدم) یعنی؛ دلم می‌خواهد بروم. به سردار قول دادم هرسال به جای مادری که ندارد برایش عزاداری و گریه کنم. قاسم سلیمانی تنها عزیز دل من نیست سردار عزیز دل همه مادران ایران است.

در این سفر پسرش هم ننه زهرا را همراهی می‌کند. چرا که مادر دلش با حاج قاسم است، حضور در مزار سردار دل‌ها گویی درد نبودنش را برای ننه زهرا کمرنگ می‌کند چرا که وقتی می‌پرسم راه طولانی اذیتت نمی‌کند؟ می‌خندد و می‌گوید: راه من را اذیت نمی‌کند بلکه اگر نروم ناراحت و دلشکسته می‌شوم چرا که قاسم سلیمانی همانند حضرت عباس(ع) در خاک عراق شهید شد.

 

ننه زهرا خطاب به جوانان نیز گفت: از جوانان می‌خواهم راه سردار را ادامه دهند در برابر ظلم و ستم ظالمان به خصوص آمریکا بایستند و نگذارند خون سلیمانی‌ها هدر برود.

گفتنی است؛ سال ۹۸ در روز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مادر پارس آبادی که بعدها ننه زهرا شناختیمیش با شنیدن خبر شهادت سردار دلها به سپاه شهرستان پارس آباد رفته و با ناله‌های سوزناک محلی ارادت و عشقِ خود را نشان داده بود.

این پیرزن دوست داشتنی تک و تنها با گریه‌ و زاری خود همگرایی گویش‌ها و قومیت‌ها را نسبت به سردار سپهبد نشان داد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا