اخبار روز

مارک اسپر: اوکراین حق دارد به خاک روسیه حمله کند

مارک اسپر: اوکراین حق دارد به خاک روسیه حمله کند

مارک اسپر، وزیر دفاع سابق آمریکا گفت که واشنگتن باید تمام تلاش خود را برای کمک تسلیحاتی به اوکراین به کار گیرد، زیرا این کشور دارد کاری را انجام می‌دهد که خود واشنگتن از انجام آن شانه خالی کرده است. او همچنین بیان کرد که اوکراین حق دارد به مواضع نظامی روسیه حمله کند، از جمله در خاک روسیه.

اسپر که در دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا وزارت دفاع این کشور را برعهده داشت، روز دوشنبه این اظهارات را در گفتگوی تلفنی با “وُوان” و “لکسوس”، دو شهروند روسیه مطرح کرد که خود را به شوخی جای دیگران معرفی می‌کنند و اینبار خود را پترو پروشنکو، رئیس‌جمهوری سابق اوکراین معرفی کرده بودند.

او گفت: مردم شجاع اوکراین دارند کاری را انجام می‌دهند که ما در آمریکا به هیچ وجه قصد انجامش را نداشتیم، به همین دلیل است که ما باید به حمایت از آنها به هر شکل که شده ادامه دهیم، از سلاح و مهمات گرفته تا اطلاعات.

او که فکر می‌کرد با رئیس‌جمهوری سابق اوکراین در گفت‌وگو است، گفت که کی‌یف باید حملات مضاعفی به انبارها و مراکز تدارکاتی روسیه انجام دهد. او همچنین گفت اوکراین حق دارد به هر هدفی که می‌خواهد حمله کند، از جمله در خاک روسیه.

با این حال اسپر افزود که کی‌یف همچنان به یک رویکرد استراتژیک پایبند خواهد بود تا حمایت ناتو را از دست نداده و همچنین مردم روسیه را به سمت ولادیمیر پوتین سوق ندهد.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا